Wright, Angela(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] I hear, and I forget. I see, and I remember. I do, and I understand, (Asian Proverb). The context of this research is the examinination of teaching practice through the lens of ‘microteaching’, thus affording the ...
Barrón Tirado, Concepción(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] Los estudios en torno a las concepciones epistemológicas que los docentes ponen en juego en el proceso de enseñanza, han estado ligados a la búsqueda de resultados eficaces en el aprendizaje de los alumnos. Dichos ...
Ruiz-Bejarano, A.M.(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[ES] Durante el curso 2018/2019 se realizó Una educación para la paz y el buen trato, una experiencia de Aprendizaje y Servicio (ApS) desarrollada en el primer curso del Grado en Educación Infantil de la Universidad de ...
López-Fernández, Iván; Benítez-Porres, Javier(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] Bridging the connections between what students learn in the university and practice in real professional settings is a secular aspiration of higher education. Service learning is a methodology aimed at encouraging ...
Ibarrola-García, Sara(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] El conocimiento práctico permite al docente poner en relación lo que ocurre en su aula con contenidos teóricos. Esto facilita la coherencia pedagógica e impulsa la introducción de mejoras en la práctica. El profesor ...
Zabalza Beraza, Miguel A.(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] El estudio y visibilización de las “buenas prácticas” docentes constituye uno de los principales
compromisos de la investigación educativa (Shulman, 1986). La UNESCO recogía esta idea en su objetivo
estratégico para ...
Pañellas Valls, Mercè; Palau Sans, Rosa(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] El Practicum concebido como un espacio formativo vinculado a una realidad profesional abierta, amplia
y compleja, permite integrar las distintas variables que intervienen en la acción educativa. Dicha acción
se lleva ...
Jõgi, Larissa; Ümarik, Meril(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] This paper discusses the results of a qualitative narrative study that focuses on academics´ professional identity and teaching practice at the university during the structural reform at Tallinn University, Estonia. ...
Pérez Lorca, Alicia; Mauri Majós, Teresa; Colomina Álvarez, Rosa(Universitat Politècnica de València, 2024-06-30)
[EN] Lecturer s teacher training programs include the teaching reflection as a way to understand and manage the situations of their own classroom practice. Althoughthe study of the teaching reflection has been widely ...
García Campos, María Dolores; Canabal García, Cristina; Margalef García, Leonor(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] The objective of this research is to detail the reflective processes generated by implementing strategies of dialogical reflection in real learning contexts with teachers in training to improve their educational ...
Mercader, Cristina; Gairín Sallán, Joaquín(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] In recent years, integration of digital technologies in education is one of the priorities of education organizations. We live in a knowledge society that is constantly adapting to new digital tools. Nevertheless, ...