Molina Pla, Maria(Universitat Politècnica de València, 2023-01-02)
[ES] El presente documento tiene como finalidad comparar los Aprendizajes en Acción llevados a cabo en los cursos lectivos comprendidos entre 2020-2021 y 2021-2022 facilitados por la Universitat Politècnica de València (en ...
Payá-Herrero, Jorge; Igual, Miguel; Carnero, Pau; Benlloch-Dualde, José-V.(Universidad de Castilla-La Mancha
José Antonio Almendros Ibáñez, 2019-06-14)
[EN] Since 2010, many engineering Bachelors and Masters courses in the European Higher Education Area have been re-designed in terms of contents and methodology, among other reasons as consequence of the Bologna Declaration. ...
Carabal Montagud, María Angeles; Santamarina Campos, Virginia; Segarra Oña, María del Val; Miguel Molina, María Blanca de(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] Dentro del proyecto de innovación y mejora educativa “Aplicando estrategias STEAM-Science, Technology, Engineering, Arts and Maths-en las áreas de Ciencias Sociales y Arte”, proponemos en nuestras asignaturas un enfoque ...
[ES] Uno de los objetivos del proyecto “Desarrollo de la herramienta eCompetentis para la evaluación de competencias transversales” (EA2009‐0040) financiado por el Ministerio de Educación y Ciencia, fue elaborar un portal ...
de Juan Pardo, María; Fuster-Linares, Pilar; Gallart Fernández-Puebla, Alberto; Rodriguez, Encarna; Wennberg, Laia; Martín-Ferreres, Maria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] A Student led Conference, planned and organized by nursing students enrolled in two elective modules (Interdisciplinary Care of Older Adults and Old Age and Dependency) across two academic years (2018-19 and 2019-20). ...
[EN] The Bachelor’s Degree in Agrifood and Rural Engineering at Universitat Jaume I of Castelló has implemented in the second academic year a multidisciplinary project using a Project-Based Learning as the teaching method. ...
[ES] Las infografías permiten adquirir el aprendizaje de forma constructiva por el estudiantado. Su asociación a una red social como Instagram en el ámbito educativo universitario puede contribuir a desarrollar capacidades ...
Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, Mª del Rosario de; de Miguel Molina, Blanca; Carabal Montagud, María Angeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Cooperative learning, based on problem solving, through the design of mobile
conceptual maps, provides clarity, helping to make the ideas visible, tangible
and sequential. Mobile cards allow more efficient system ...
Tihomirova, Kristina; Mezule, Linda(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] Compulsory study course on wastewater treatment and sewage systems contains lectures, classroom calculations, technical project and laboratory practicum. The course is addressing not only the developing skills in ...
Morales Martínez, Laura(Universitat Politècnica de València, 2023-07-18)
[ES] Este proyecto consiste en la realización de un conjunto de obras pictóricas, divididas en tres series, que surgen de la necesidad de dar a conocer la situación de vulnerabilidad de la infancia, junto a mi experiencia ...
Rodríguez Aulina, Eric(Universitat Politècnica de València, 2018-09-19)
[ES] En este trabajo final de grafo (TFG) se implementa una aplicación
multiplataforma para uso docente, donde se pretende recoger información
relacionada con el trabajo en equipo.
Mediante esta aplicación, el profesorado ...
Bastida Molina, Paula; Vargas Salgado, Carlos Afranio; Montuori, Lina; Alcázar Ortega, Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The educational innovation described in this paper has been applied during the 1st practical session of the subject Electrical Machines (2nd course of
Electrical Engineering Degree). With this educational innovation, ...
Meseguer Dueñas, José María; Vidaurre, Ana; Molina Mateo, José; Riera Guasp, Jaime; Martínez Sala, Rosa María(Institute of Electrical and Electronics Engineers Sociedad de la Educación Capítulo Español, 2017-12)
[EN] Peer assessment is a form of collaborative learning
in which the students evaluate learning products of other
students. In this paper we present the results of the analysis of
the assessment between students of oral ...
Nicolini, Rosella(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] The aim of this proposal is to present a teaching experiment that has been in use since the academic year 2012–2013. The experiment concerns the introduction of a norm to direct the self-assessment of individual ...