[EN] Faced with the COVID-19 pandemic, universities have developed strategies to continue provision of quality teaching activities. This contribution describes the actions carried out by the University of Vic - Central ...
de Siqueira Rocha, Jose Macario(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-03-09)
La presente tesis gira en torno al desarrollo y la validación de soluciones tecnológicas para el aprendizaje a través de la Plataforma de E-learning InGenio. Tiene como base el desarrollo y el análisis de las soluciones ...
Wen, Rong(Universitat Politècnica de València, 2024-10-29)
[ES] Este Trabajo de fin de máster investiga las principales dificultadas a las que se enfrentan los estudiantes chinos en el aprendizaje del español como lengua extranjera. Estas se deben, principalmente, a las grandes ...
Trujillo Aguilera, Francisco David; Pozo, A; Sotorrío, P. J.; Sánchez, F. J.; Blázquez, E. B.; Sánchez, J.(Universitat Politècnica de València, 2016-01-25)
[EN] Nowadays, the European Higher Education Area means an important change in the teaching/learning process: it is necessary to involve more re ciently to the students as well as to promote their independenceand ...
Mosquera Gende, Ingrid(Universitat Politècnica de València, 2022-06-30)
[EN] Collaboration and the relationship between students play an essential role in a non-face-to-face educational environment. However, at the same time, they are complicated concepts to address and implement, and in this ...
Romero Saritama, José Miguel; Simaluiza, Janneth; Ramón, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] The new digital age challenges teachers to restructure conventional asynchronous academic activities in distance higher education. In this regard, this paper focuses on the creation of digital narratives by students ...
Benito Sanchis, Borja(Universitat Politècnica de València, 2014-02-07)
[ES] En los tiempos que corren, la prestación de servicios públicos se realiza, cada vez con más frecuencia, acudiendo al sector privado. Las administraciones, antaño dueñas de grandes empresas públicas proveedoras de ...
Martí Climent, Alicia(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] This paper shows different opportunities in the use of ICT tools in linguistic and literacy learning; implemented in different subjects of the Master Degree in Early Childhood Education, Master Degree in Primary ...
Gil Salom, Daniela Teresa; Benlloch Dualde, José Vicente(Universitat de València, 2015)
[ES] Aprender una lengua usando la tableta y la tinta digital como medio de comunicación con el profesor y con los demás
compañeros, aporta acción y, en consecuencia, también motivación, al proceso de enseñanza-aprendizaje. ...
Mercader, Cristina; Gairín Sallán, Joaquín(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] In recent years, integration of digital technologies in education is one of the priorities of education organizations. We live in a knowledge society that is constantly adapting to new digital tools. Nevertheless, ...
Jurado Sánchez, Beatriz; Díez Pascual, Ana M.; García Díaz, Pilar; Peña Capilla, Rafael(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] Analytical Chemistry, as an applied discipline, includes practical contents that are conducted
in the laboratory, which are sometimes difficult for students to understand. Flippedclassroom is a pedagogical approach ...