Ramón Fernández, Francisca(Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico, 2022-05-04)
[ES] Los nuevos escenarios digitales en los que las tecnologías posibilitan mundos virtuales ofrecen interesantes perspectivas para las bibliotecas y los lectores. El denominado metaverso puede generar actividades para la ...
[EN] Currently, education is undergoing a significant transformation in the way it is taught and
learned. One of the approaches that has gained importance in recent years is collaborative
challenge-based learning, which ...
Suárez-Álvarez, Rebeca; Jiménez, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The use of mobile phones has become a common practice in young people's lives. Their high
consumption invites to rethink teaching practices so that they may be used as didactic tools
to develop innovative educational ...
Bonet Juan, María Amparo; Giménez Morera, Antonio; Capó Vicedo, Jordi(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The Challenge Based Learning (CBL), is a pedagogical approach that actively involves the
student in a real, significant problem situation related to their environment, which implies
defining a challenge and implementing ...
[EN] This work presents the results of a quantitative research focused on exploring the perception of pre-teen students about parental mediation in their habits of ICT use, as well as on analyzing its possible association ...
Clemades Díaz, Miquel(Universitat Politècnica de València, 2017-07-05)
[ES] Las tecnologías de la información y la comunicación (TICs) son un fuerte potenciador de la economía y de la sociedad, gracias a su versatilidad, nos permiten comunicarnos de forma mucho más eficaz, permiten acceder a ...
Tomás Gilabert, Aurora(Universitat Politècnica de València, 2022-09-12)
[ES] Son muchas las empresas que cada día observan los cambios tecnológicos que se producen en su entorno, pero que, a su vez, no cuentan con los recursos necesarios para adaptarse a ellos de forma correcta.
La velocidad ...
Bonet Juan, María Amparo; Capó i Vicedo, Jordi; Giménez Morera, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The challenge of an eTwinning project is to achieve learning through
collaboration and innovation between different European centers. This paper
represents a collaborative work aimed at higher education students. ...
Zhang, Xiaoxuan(Universitat Politècnica de València, 2021-10-27)
[ES] Este TFM se enmarca en la innovación docente. Pretende impulsar el uso de las tecnologías digitales en el ámbito educativo universitario mediante el aprendizaje basado en proyectos en el que el alumnado está en el ...
[ES] Con la entrada en vigor de los nuevos Planes de Estudio para las especialidades de Maestro en
Educación Infantil y Primaria según el Espacio Europeo de Educación Superior, nos hallamos ante el reto
de convertir los ...