Berraondo Juaristi, M.R.; Fernández de Aránguiz Guridi, M. Y.; Fernández de Aránguiz Guridi, A.; Ruiz Ortega, J.A.; Ayerbe Diaz, M.; Lecea Arana, B.; Martínez de Marigorta Izaga, E.; Hernández Martín, R.; Igartua Olaechea, M.; Salvador Martínez, A.; Colom Aristondo, K.; Santos Vizcaíno, E.(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] A statistical analysis of the most important characteristics of the Final Degree Projects (FDP) of the Degree in Pharmacy at the University of the Basque Country (UPV / EHU) has been carrying out. The sample analyzed ...
Rueda García, Lisbel; Bonet Senach, José Luís; Pereiro Barceló, Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Project-Based Learning (PBL) is an educational approach that motivates students through
their active involvement in the development of a highly practical assignment. As a result, a
deep learning process is generated. ...
Lafuente Ureta, Raquel; Jiménez Sánchez, Carolina; Herrer Aróstegui, Maria Pilar; Giraldez Martín, Yoanna(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Service- learning(SL) is a pedagogical proposal that promotes the student´s engagement with their social environment, so as to increase its civic conscience, and regarding the curricular competencies achievement. This ...
Otero Enríquez, Raimundo; Rodríguez Teijeiro, Ariadna; Santiago Gómez, Elvira(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] This article is focused on the evolution of the undergraduate dissertation in the Sociology Degree of A Coruña University since its implementation in the academic year 2011-12. Our main analytical objective is to ...
Este objeto de aprendizaje aborda la redacción de resumen científicos como parte de un trabajo académico o de investigación. Concretamente, expone la importancia que tiene el resumen en un trabajo de este tipo. A continuación, ...
Este vídeo proporciona orientaciones básicas que pueden guiar la actuación del alumnado en el turno de preguntas que se produce tras la exposición oral en la defensa de un trabajo de fin de título. Para ello, primero, se ...
[EN] The preparation of the sustainability report of an engineering project is, nowadays, a common practice in all important companies in the ICT sector. The engineers that we form today in the universities should, definitely, ...
Pañellas Valls, Mercè; Palau Sans, Rosa(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] El Practicum concebido como un espacio formativo vinculado a una realidad profesional abierta, amplia
y compleja, permite integrar las distintas variables que intervienen en la acción educativa. Dicha acción
se lleva ...
[EN] The aim of this paper is to progress towards the development of a framework to analyse undergraduate dissertations. We pay attention to four key elements and the relationships between them: the goals to be achieved, ...
Expósito Díaz, Pilar; Freire Esparís, María Pilar; Martínez Roget, Fidel; Del Río Araújo, María Luisa(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] The research on Undergraduate Disserta-tion (UD) has been incorporating aspects of the tutor/ student interaction that have been shown to be crucial in explaining the student’s results. The tutorial support re-ceived ...
[EN] The final degree project has been one of the main innovations in the pedagogical design of the new subjects of the Bologna Plan. Spanish universities have developed the subject as a theoretical or practical work, with ...
[EN] In the Faculty of Law at the University of Malaga we have created an educational tool that aims students to achive an optimal level in developing the final degree work, compulsory subject in the last year of the ...
Suñer Martinez, Josep Lluis; Carballeira, Javier(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[EN] In higher education, the development and assessment of generic competences is fully
integrated. This paper shows the experience in the Department of Mechanical and Materials
Engineering (DIMM) of the Polytechnic ...
[EN] In higher education, the development and assessment of generic competences is fully integrated. This paper shows the experience in the Department of Mechanical and Materials Engineering (DIMM) of the Polytechnic ...
[ES] En los últimos años, han sido abundantes las propuestas en contextos universitarios diseñadas para
mejorar la alfabetización académica de los estudiantes pero pocas se han centrado en la enseñanza de
un género tan ...
Juliá Sanchis, Ernesto; Valor Valor, Margarita; Pla Ferrando, Mª Leonor; Sempere Ripoll, Silvia; Picó Silvestre, Juan Francisco; Bonet Aracil, María Angeles; Martínez Cerver, Juan Antonio; Jordá Vilaplana, Amparo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The aim of this work is to establish a system that will determine the follow-up, structure and evaluation of final Degree Project Engineering in Industrial Design and Product Development, where a document has been ...
Pareja Alcaraz, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] El objetivo de este trabajo es doble: por un lado, presentar el funcionamiento del “Trabajo de fin de Grado” en el Grado en Derecho de la Universitat Pompeu Fabra; por otro, analizar la experiencia acumulada durante ...
Este documento facilita la adquisición de los conocimientos y habilidades adecuadas para seleccionar al director o tutor (o tutores) más conveniente para dirigir trabajos académicos como un TFG, un TFM o una tesis.
Rullán Ayza, Mercedes; Fernández Rodríguez, Mónica; Estapè Dubreuil, Glòria; Márquez Cebrián, M. Dolores(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] El artículo ofrece una reflexión sobre la evaluación de los Trabajos Fin de Grado
(TFG) y en particular sobre la evaluación de las competencias transversales en los mismos.
En primer lugar se recogen los resultados ...