Yepes, V.; Martínez-Muñoz, D.; Martí Albiñana, José Vicente(IATED Academy, 2021-03-09)
[EN] This paper describes the introduction of response surface methodology in a postgraduate course. This case study is carried out in the subject of the predictive models of optimization of concrete structures subject. ...
Martón, Isabel; Villanueva, José Felipe; Carlos Alberola, Sofía; Gallardo, Sergio; Sánchez, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-24)
[ES] En las normas y directrices para el aseguramiento de la calidad en el Espacio Europeo de Educación Superior (EEES), se establece que una de las claves para combinar el conocimiento y las habilidades de los alumnos ...
Martínez-Llorens, Silvia; Jauralde García, Ignacio; S. Peñaranda, David; Tomás-Vidal, Ana; Jover Cerdá, Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-24)
[ES] En el presente trabajo se muestra una experiencia de la aplicación del Aprendizaje Basada en proyectos en la titulación del Master interuniversitario de Acuicultura de la Universitat Politécnica de València. El ABPr ...
[EN] This paper presents the first results of the innovation and educational improvement project FUSIONA, which combines the transversal learning of German as a foreign language (GFL), the interdisciplinary learning, the ...
[ES] En la actualidad, las Universidades Españolas están involucradas en la implantación de los Objetivos de Desarrollo Sostenible promulgados por las Naciones Unidades como parte de la Agenda 2030. En estas Instituciones, ...
[EN] The current economic and social scenarios and the appearance of various institutional
initiatives such as the Sustainable Development Goals make it necessary to adapt the current
study plans, incorporating the ...
Sancho Martínez, Paula(Universitat Politècnica de València, 2023-09-25)
[ES] El mobiliario determina la forma de enseñar y como los alumnos aprenden, puesto que al final es el que limita el flujo de la clase. Los pupitres han de evolucionar, al igual que las metodologías de enseñanza, tratando ...
Santamarina-Campos, Virginia; Carabal-Montagud, María-Angeles; Taroncher-Ballestero, José Manuel; Moreno-Ribelles, Enrique(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] La formación práctica en el ámbito universitario, sin atención a la creatividad, el diseño y el pensamiento innovador, resulta poco efectiva. Por dicho motivo hemos tratado de buscar un nuevo modelo de aprendizaje, ...
López González, Concepción; García Valldecabres, Jorge Luis; Girbés Pérez, Jorge(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] One of the problems detected in the first years of university education is the
demotivation of the students and the lack of interest in learning, which inevitably
triggers school failure and dropout. In this framework, ...
Terol Pastor, Manuel(Universitat Politècnica de València, 2021-03-04)
[ES] Este proyecto se basa en una idea de negocio en la que una empresa se dedicaría a realizar cursos y actividades mediante los cuales los niños desarrollarían más profundamente algunas competencias transversales. La ...
Ruiz Font, Leonor; Gordo Monzó, Maria Luz; Fernández Diego, Marta; Boza, Andres; Cuenca, L.; Alarcón Valero, Faustino; Alemany Díaz, María del Mar(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The research evidence that there are teaching practices that encourage greater student
participation, resulting in a motivating work that encourages creative and innovative
thinking, which enhances their autonomy ...
Tiseira, Andrés-Omar; García-Cuevas González, Luis Miguel; Quintero-Igeño, Pedro-Manuel; GARCIA TISCAR, JORGE(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[EN] During the last years, it is well known that the curricula of the different engineering firms have undergone drastic changes in all the countries belonging
to the European Union. Specifically, one of the concepts that ...
[EN] This paper proposes an educational methodology for the development of the specific instrumental soft skill in Aerospace Engineering degree students. This methodology uses an autonomous and active learning approach to ...
Capó-Vicedo, Josep; Vicedo, Pau; Díaz-Madroñero Boluda, Francisco Manuel; Mula, Josefa(International Association of Technology, Education and Development, 2018)
[EN] Adapting the university to the European Higher Education Area is leading to skills being developed as learning results from training, methodological renovation and using evaluations as a strategy that must positively ...
Zheng, Mingfang(Universitat Politècnica de València, 2021-01-13)
[ES] El presente trabajo tiene como objetivo el desarrollo de una propuesta didáctica sobre formación para el empleo en el aprendizaje por proyectos que desemboque en un producto útil para la enseñanza-aprendizaje de Español ...
[EN] International and national agencies have stated the need to shift the focus towards teaching-learning strategies that work on transversal skills throughout the training journey. This is especially relevant in health ...
Baviera, M. Amparo; Babiloni, Eugenia; Debón, Ana; Marín, M. del Mar; Puertas, Rosa; Ribal, Javier; Skorczynska, Hanna Teresa; Vallada, Eva(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-07)
[ES] La Universidad debe proporcionar a los egresados las habilidades necesarias para su adecuada introducción en el mercado laboral. Se trata de aportar no solo conocimientos técnicos sino también implantar en el proceso ...
Olmo Cazevieille, Françoise(Universidad Complutense de Madrid, 2022)
[EN] This article presents the implementation of service-learning projects in a foreign language classroom. This methodology makes it possible to develop the pursued objectives: the acquisition of scientific and technical ...
Pérez-Sánchez, Modesto; Branco, Paulo J.; Fernandes, João F.; López-Jiménez, P. Amparo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-19)
[ES] La presente comunicación muestra la experiencia que está desarrollándose entre profesores del DIHMA-UPV y del DIEC-IST. Este proyecto está focalizado en el desarrollo de trabajos finales de grado y máster ...
[EN] The current economic and social scenarios and the appearance of various institutional
initiatives such as the Sustainable Development Goals, make it necessary to adapt the current
curricula by incorporating the ...