Rekalde Rodriguez, Itziar; Ruiz de Gauna Bahíllo, Maria Pilar; Bilbao Bilbao, Begoña(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] Final Degree Project (FDP) tutoring cannot be left to chance of what is happening on a day. This requires planning and content that makes it possible for each student to be aware of the process that is being followed ...
Huircalaf Diez, Juan Carlos; Rodríguez-Gómez, David(Universitat Politècnica de València, 2020-12-31)
[EN] The implementation of tutorial actions in higher education constitutes an essential element in academic training plans, contributing not only to the development of professional skills in students, but also to their ...
Perassi, Marisol; Doval Temporelli, Azul(Universitat Politècnica de València, 2014-08-29)
[ES] Este trabajo presenta diferentes
instancias y dispositivos de Orientación
que se han implementado en una
institución universitaria pública argentina
durante diez años, y analiza los temas
que aparecen como más ...
[ES] En este trabajo presentamos el diseño, desarrollo y evaluación de una actividad para trabajar la competencia “Trabajo en Equipo y Liderazgo” (CT6). Esta actividad se desarrolló en el marco de una Sesión Tutorial del ...
[EN] The incorporation of official Master’s degrees into the European Higher Education Area has required the preparation of new study plans, and the development of assessment procedures at Spanish universities. The ...
Suárez Lantarón, Belén(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] This paper present an educative experience made with the intention of knowing if the instant messaging application WhatsApp would be an adequate support tool in the tutorial work. The reasons that support the realization ...
de la Cruz Flores, G.; Abreu Hernández, L. F.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[EN] The graduate studies focused in researchers training is a cornerstone in the development of knowledge in contemporary societies. This study analyzes the formative processes in postgraduate ...
Martín Castejón, P.J.; Lafuente-Lechuga, M.; Faura-Martínez, U.; Puigcerver Peñalver, M.C.; Bote, M.(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] It is unusual to find collaborative learning experiences in higher education, even more rare is the use of this pedagogic tool in the development of the Bachelor Final Project. This work shows the implementation and ...
Alarcón Cavero, Pedro P.; López Fernández, Daniel; Mahillo Garcia, Angeles; Fernández Álavarez, Manuel Damián(Universitat Politècnica de València, 2014-08-29)
[ES] Este trabajo presenta una herramienta
software diseñada para facilitar y
potenciar la asistencia a tutorías
presenciales en el contexto del Espacio
Europeo de Educación Superior como
modo de mejorar el servicio ...
Estruch-Juan, E.; Del Teso, R.; Gómez, E.; Soriano, J.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-24)
[ES] El número de alumnos en la oferta formativa de docencia online impartida por el ITA ha crecido considerablemente en los últimos años. La autoevaluación y el seguimiento minucioso de los tutores durante el aprendizaje ...
Casado Muñoz, Raquel; Greca, Ileana M.; Tricio Gómez, Verónica; Collado Fernández, Monserrat; Lara Palma, Ana María(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este trabajo se centra en el desarrollo del Plan de Acción Tutorial (PAT) de la Universidad de Burgos, Plan que inicia su experiencia en el curso académico 2009-2010. A partir del seguimiento de la implantación del ...
Pareja Alcaraz, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] El objetivo de este trabajo es doble: por un lado, presentar el funcionamiento del “Trabajo de fin de Grado” en el Grado en Derecho de la Universitat Pompeu Fabra; por otro, analizar la experiencia acumulada durante ...
García Félix, Vicenta Eloína; Conejero Casares, José Alberto; Diez Ruano, José Luís(Universitat Politècnica de Valéncia, 2014-08-29)
[EN] Improve transition from secondary
education to university has always
been a challenge in academic guidance.
Freshmen face a new personal, social,
and academic context. Universities play a
fundamental role in the ...
Sánchez-Núñez, Christian Alexis; Ramírez Fernández, Santiago; García Guzmán, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2011-10-15)
[ES] Este artículo, tras un análisis de la literatura que justifica la importancia de la labor del tutor externo de
prácticas en las titulaciones universitarias de educación, muestra una experiencia formativa que ha
tenido ...
Lobato Fraile, Clemente; Celia Ilvento, Maria(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] Desde el inicio del sigloactual, la institución universitaria se encuentra inmersa en una profunda transformación.En este marco la orientación y la tutoría universitaria constituyen un tema mayor en la ...
[EN] The research presented is done within a line of innovation in University counselling for the development of academic tutoring. The study deals with an analysis of needs, allowing the establishment of a pilot plan for ...
López Gómez, Ernesto(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] La implantación y puesta en marcha del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) ha supuesto cambios en los métodos docentes que afectan de manera directa al trabajo y a las responsabilidades del profesorado ...
de Castro-Camero, Rosario(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] El presente trabajo analiza los nuevos retos a los que, en el marco del Espacio Europeo de Educación Superior, se enfrentan los estudios jurídicos y, en especial, los de Derecho Romano. En él se profundiza sobre las ...
Llanes, Juan; Quiles-Fernández, Emma; Noguera, Elena(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] This article describes an innovative approach to peer mentoring put into practice in the Bachelor of Pedagogy, in the former Faculty of Education at the University of Barcelona. Following the approval ...
Villena Martínez, Mª Dolores; Muñoz García, Antonio; Polo Sánchez, Mª Tamara(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] La Universidad española viene experimentando cambios profundos en todos sus ámbitos y facetas que
cuestionan las formas habituales de abordar la docencia y el aprendizaje, y también la tutoría y
orientación ...