Cadavid Hinojosa, Laddy Patricia(Universitat Politècnica de València, 2017-10-23)
This research work, reflects about certain aspects of the past and present of the colonial panorama in Hispanic-America and the Spanish state through a critical approach of the different meanings that have been given to ...
[EN] Interest has grown around the classification of stance that users assume within online debates in recent years. Stance has been usually addressed by considering users posts in isolation, while social studies highlight ...
D'Agata, Rosario; Gozzo, Simona(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-07-10)
[EN] This paper analyses the content of Twitter’s comments during the period
covering the last European elections. "#immigrants" is the extraction’s
keyword in different national languages. With the exception of English ...
Comunicación formato PechaKucha presentada a: XII Workshop Rebiun sobre proyectos digitales: redes sociales y experiencias en bibliotecas web 2.0. Lleida, 17 y 18 de octubre de 2013.
Bruce, Sadia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-09-20)
[EN] Cryptocurrencies are digital currencies that utilize blockchain technology, a
radical, decentralized, and cryptographic technology that allows for the
digitalization of trust. In the case of cryptocurrencies, ...
[EN] We present a corpus of Spanish tweets of 15 Twitter accounts
of politicians of the main five parties (PSOE, PP, Cs, UP and VOX) covering the campaign of the Spanish election of 10th November 2019 (10N
Spanish Election). ...
[EN] The aim of this paper is to study the use of Spanish and English in the micro-blogging social network Twitter from a contrastive point of view. A quantitative research methodology is applied in order firstly, to ...
Martín Furones, Ángel Esteban; Anquela Julián, Ana Belén; Cos-Gayón López, Fernando José(Elsevier, 2019-03)
[EN] This paper presents the big data architecture and work flow used to download georeferenced tweets, store them in a NoSQL database, analyse them using the Apache Spark framework, and visualize the results. The study ...
Pérez Melián, José Alberto(Universitat Politècnica de València, 2016-10-11)
[ES] En este trabajo se realiza un análisis del comportamiento de los hashtags en
una conversación de Twitter, estudiando cómo se distribuye su frecuencia de
acuerdo a su popularidad. Se ha observado que se sigue una ...
Dorado Javier, Víctor(Universitat Politècnica de València, 2020-09-24)
[ES] El objetivo principal de este trabajo de final de grado es diseñar e implementar un sistema que sea de utilidad a la comunidad para luchar contra el COVID-19, todo ello utilizando datos obtenidos de Twitter. Para ello, ...
Puertos Amat, Andreu(Universitat Politècnica de València, 2021-09-02)
[Ca] Twitch, la plataforma propietat d’Amazon, permet als usuaris realiztar transmissions en
viu, i açò ha anat guanyant popularitat durant el passat any 2020. Han sigut moltes les
plataformes que han intentat imitar el ...
Clavicillas Cabaltera, Glene(Universitat Politècnica de València, 2021-10-04)
[ES] El objetivo de este trabajo consiste fundamentalmente en modelar cómo la actividad en las redes sociales de los turistas urbanos refleja su actividad en la ciudad. Para ello, se trabajará con datasets de Twitter de ...
Ortiz Partida, Erika(Universitat Politècnica de València, 2012-11-29)
[ES] Existe una nueva realidad. Con Internet no solo se ha producido la evolución tecnológica y la integración de medios, si no que se ha desarrollado la inteligencia colectiva. Mientras la técnica busca las posibilidades ...
García Fernández-Gallego, Alejandra(Universitat Politècnica de València, 2014-03-10)
Nowadays we are present at a new reality, in which Internet plays a fundamental
paper. We are living through a technological evolution that it has led to the
convergence of the media and to the development of the collective ...
Morillo Gordó, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2015-04-01)
El propósito de esta investigación reside en la identificación de los tipos de estrategia social media que
desarrollaron los principales partidos políticos durante la campaña electoral del Parlamento Europeo de
2014 en ...
Buitrón Zúñiga, Erik Alex(Universitat Politècnica de València, 2022-09-15)
[ES] En el año 2021, se celebraron las elecciones generales para elegir al nuevo presidente del Perú. Las redes sociales cobraron protagonismo en las estrategias de comunicación política por parte de los candidatos y los ...
Moreno Salvador, Rubén(Universitat Politècnica de València, 2022-10-19)
[ES] En este trabajo de investigación se han aplicado técnicas aprendidas durante
el curso académico. Concretamente el análisis de sentimiento de textos en Twitter y
la clusterización de usuarios. Para esto se realizó ...
Ávila Rodríguez, María Paula(Universitat Politècnica de València, 2020-09-16)
[ES] En los últimos años los seguros de vida han aumentado su participación dentro del mercado financiero colombiano. Para fortalecer este posicionamiento las aseguradoras tienen el reto de reinventar sus productos ...
Gamir-Ríos, José; Cano-Orón, Lorena; Baviera, Tomás(Ediciones Universidad de Salamanca, 2022)
[EN] The participation of politicians in social media is increasingly necessary in order to gain visibility. However, the logic of content dissemination is very different from conventional media. In social media, building ...
Feng, Shuting(Universitat Politècnica de València, 2021-01-19)
[ES] COVID-19 ha ejercido una enorme presión sobre los ciudadanos, los recursos y la economía de muchos países de todo el mundo. Las medidas de alienación social, las prohibiciones de viaje, el autoaislamiento y los fracasos ...