Olave de Arenas, Ena Teresa(Universitat Politècnica de València, 2011-09-21)
Trabajo en el que se evalúan los aspectos de la Universidad en caso de que se presentara una emergencia y se realizan las propuestas necesarias para mejorar el Plan de Autoprotección.
[EN] University Mission Statements (UMS) were born by imitating a common practice in the business world, where private organisations state their core values and main purposes. Recently, there has been growing interest in ...
[EN] This paper seeks to bring into discussion the main traits and their effects on the research management process within Romanian universities from the managers’ perspective. Fourteen academic managers took part in a ...
González Sorribes, Antonio; Del Val Noguera, Elena(Iated, 2020-03-04)
[EN] The development of active-learning methods is strongly proliferating nowadays in Higher Education studies. Roughly speaking, active learning can be understood as a way of learning in which students are more directly ...
Valls-Val, Karen; Ibañez-Forés, Valeria; Lo-Iacono-Ferreira, Vanesa G.; Capuz-Rizo, Salvador F.; Bovea, María D.(Elsevier, 2023-07)
[EN] Circular economy (CE) has been identified as a key strategy to contribute to sustainable development and the achievement of the Sustainable Development Goals of the 2030 Agenda. In this context, organisations have ...
Seco de Herrera Pedrosa, Diego(Universitat Politècnica de València, 2024-09-09)
[ES] Los últimos avances tecnológicos han abierto la puerta a la que se conoce como 4º revolución industrial. La inteligencia artificial, como líder de esta nueva revolución reclama un hueco en la sociedad. La universidad ...
Lisimberti, Cristina; Montalbetti, Katia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] In Italy, Law no. 107/2015 made obligatory for all second grade secondary school students to spend a certain number of hours on alternanza scuola-lavoro activities (work-based learning). For Italian schools this opened ...
Gómez-Gasquet, Pedro; Verdecho Sáez, María José; Rodríguez Rodríguez, Raúl; Alfaro Saiz, Juan José(IATED, International Association of Technology, Education and Development, 2016)
[EN] In the last years, there is an increasing interest in the manner that transversal competences (TC) are introduced in the curricula. Transversal competences are generic and relevant skills that students have to develop ...
[EN] The aim of this work is to register and analyse, using neurotechnology, in onsite onsite and online university educational context, the effect on relevant variables in the learning process. This represents an innovation ...
Puertas Medina, Rosa María; Guaita Martínez, José Manuel; Martí Selva, María Luisa(Elsevier, 2023-08)
[EN] Today's society is showing great interest in achieving sustainable development in all socio-economic facets, and higher education institutions stand out as being proactive in this regard. University campuses are ...
Bracho, Gabriela; Pedrosa, Ana M.; Klyatskina, Elizaveta; Maheut, Julien; Bernal-Perez, Soledad; Giner-Navarro, Juan(Universitat Politècnica de València, 2023-04-04)
[EN] Universities play a key role in transforming society, which necessarily leads them to promote the Sustainable Development Goals (SDG) laid down in the UN s 2030 Agenda. The Escuela Técnica Superior de Ingeniería ...
Pedrosa, Ana M.; Diez, José-Luís; Klyatskina, Elizaveta; Bernal-Perez, Soledad; Bayón, Arnau; Giner Navarro, Juan; López Jiménez, Petra Amparo; Sancho, M.; Villanueva López, José Felipe; Ortiz Bas, Ángel(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[ES] Las universidades juegan un papel notable en el alcance de los ODS de la Agenda 2030 de la
ONU. Con este ánimo, la Escuela Técnica Superior de Ingeniería Industrial de la Universitat
Politècnica de València trabaja ...
Alcázar Ortega, Manuel; Navarro Peris, Emilio; Villanueva López, José Felipe; Escrivá Castells, Facundo Alberto; Carlos Alberola, Sofía; Gómez Navarro, Tomás; Martón Lluch, Isabel; Payá Herrero, Jorge; Sánchez Galdón, Ana Isabel; Vargas Salgado, Carlos Afranio; Sancho Fernández, María Pino; Ortiz Bas, Ángel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] In 2015, the United Nations approved the 2030 Agenda on Sustainable Development, which
has 17 Sustainable Development Goals (SDGs) in many different areas. Within this context,
Universities should incorporate the ...
Mataix Domínguez, Érica(Universitat Politècnica de València, 2019-10-21)
[ES] En este Trabajo Final de Grado se estudiará en qué medida la educación para el emprendimiento desde las aulas universitarias ha sido determinante en la iniciativa emprendedora de los estudiantes una vez finalizada la ...
López Cuenca, Luis(Universitat Politècnica de València, 2013-01-14)
[ES] La tesina analiza la actitudes y el grado de dominio que tienen los alumnos y profesores del Campus de Gandia sobre la Web Social. Además, este trabajo de investigación realiza una aproximación a los cambios que los ...
Guamán Barbecho, Eliana Patricia(Universitat Politècnica de València, 2019-09-18)
[ES] Cada día las universidades se preocupan por analizar y evaluar la calidad de sus sitios web
debido a los beneficios que pueden obtener. Un sitio web atractivo, fácil de usar y que permita
transmitir la información ...
García García, Mayka; Cotrina García, Manuel J.(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] La cooperación educativa inunda el lenguaje universitario desde la llegada del Espacio Europeo de Educación Superior. A través de una propuesta de investigación-acción colaborativa, un conjunto de profesores y ...
Lorenzo Hernández, María Carmen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] This paper will introduce the purpose and design of a collection of videos devised to strenghten the students’ learning of History of Animation lessons at Universitat Politècnica de València, Faculty of Fine Arts. ...
[EN] This paper focuses on the challenges of teaching Internet-based communications, an inherently difficult task given the rapid pace of technological innovation in the discipline. The analysis it offers has been based ...
[EN] This article is intended to illustrate a Non-government development organisation (NGDO)-University collaborative experience in the area of development education. This experience has included the design, following an ...