Fernández González, Herman Antonio(Universitat Politècnica de València, 2014-09-29)
En esta Tesis Doctoral se realiza una caracterización experimental de las
pérdidas de propagación del canal radio vehicular basada en una extensa
campaña de medidas realizada en diferentes escenarios de propagación, ...
Santa, José; Pereñíguez, Fernando; Cano Escribá, Juan Carlos; Skarmeta, Antonio F.; Tavares de Araujo Cesariny Calafate, Carlos Miguel; Manzoni, Pietro(Hindawi Publishing Corporation, 2013)
[EN] Communication architectures integrating vehicle-to-vehicle (V2V) and vehicle-to-infrastructure (V2I) communications will be the key of success for the next generation of cars. Nevertheless, the integration of these ...
Salesa Tarancón, Jordi(Universitat Politècnica de València, 2015-02-05)
El origen de este trabajo puede encontrase en los trabajos realizados dentro del proyecto Vi@Libre, desarrollado por el equipo de Sistemas de Control de Tráfico del Instituto ITACA de la Universitat Politécnica de Valencia ...
Torres Cortés, Álvaro; Tavares de Araujo Cesariny Calafate, Carlos Miguel; Cano Escribá, Juan Carlos; Manzoni, Pietro; Ji, Yusheng(Elsevier, 2015-01)
Long-distance real-time video flooding over Vehicular Ad-hoc Networks (VANETs) is challenging due to the dynamic nature of vehicular networks. Real-time video transmission has high requirements in terms of bandwidth and ...
Rubio Arjona, Lorenzo; FERNÁNDEZ GONZÁLEZ, HERMAN ANTONIO; Rodrigo Peñarrocha, Vicent Miquel; Reig, Juan(IEEE Antennas and Propagation Society, 2015-07-24)
[EN] In this work, we perform a path loss characterization of the vehicular-to-infrastructure (V2I) channel in an urban environment based on a log-distance path loss propagation model. The model parameters have been derived ...