O’Brien, Myles(Universitat Politècnica de València, 2012-09-29)
[EN] The Mango Suite is a set of three freely downloadable cross-platform authoring programs for flexible network-based CALL exercises. They are Adobe Air applications, so they can be used on Windows, Macintosh, or Linux ...
Tanaka, Hiroya; Yonesaka, Suzanne M.; Ueno, Yukie; Ohnishi, Akio(Universitat Politècnica de València, 2015-03-30)
[EN] Vocabulary is an area that requires foreign language learners to work independently and continuously both in and out of class. In the Japanese EFL setting, for example, more than 97% of the population experiences ...
Azabdaftari, Behrooz; Mozaheb, Mohammad Amin(Universitat Politècnica de València, 2012-09-29)
[EN] Vocabulary acquisition is one of the most important aspects of language learning. There are a number of techniques and technologies which enhance vocabulary learning in the year 2012, e.g. wordlists, flashcards and ...
Degraeuwe, Jasper; Goethals, Patrick(Universitat Politècnica de València, 2020-07-01)
[ES] El presente estudio tiene por objetivo evaluar los resultados de un acercamiento cuantitativo a la selección temática del vocabulario con fines didácticos. Describimos en detalle cómo se configuran y se combinan tres ...
Castellano-Risco, Irene(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] In the fields of Second Language Acquisition, there is a recent trend towards the identification of vocabulary learning strategies. However, the majority of this work has focused on the identification of strategies ...
Mestre i Mestre, Eva María(Universitat Politècnica de València, 2014-06-26)
L'objecte d'aprenentatge està destinat a ajudar els estudiants trobar eines i mecanismes per a aprendre vocabulari específic en anglés per al turisme. En particular, aquest està destinat a la descripció de l'allotjament ...
Mestre i Mestre, Eva María(Universitat Politècnica de València, 2014-06-26)
L'objecte d'aprenentatge està destinat a ajudar els estudiants trobar eines i mecanismes per a aprendre vocabulari específic en anglés per al turisme. En particular, aquest està destinat a la descripció de tipus de viatges.
Mestre i Mestre, Eva María(Universitat Politècnica de València, 2014-06-26)
L'objecte d'aprenentatge està destinat a ajudar els estudiants trobar eines i mecanismes per a aprendre vocabulari específic en anglés per al turisme. En particular, aquest està destinat a la descripció de processos.
Mestre i Mestre, Eva María(Universitat Politècnica de València, 2014-06-26)
L'objecte d'aprenentatge està destinat a ajudar els estudiants trobar eines i mecanismes per a aprendre vocabulari específic en anglés per al turisme. En particular, aquest està destinat a la descripció del transport aeri.
Molina Enguídanos, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2024-10-17)
[ES] En este trabajo se redacta un plan de márketing digital para una aplicación web enfocada a la práctica autónoma de vocabulario en diversos idiomas con el uso de Inteligencia
Artificial para facilitar el aprendizaje, ...
Cancino, Marco; Viguera, Camila(Universitat Politècnica de València, 2024-07-08)
[EN] Although many studies addressing gamified approaches have documented the performance and perceptions of adult EFL learners, little research has been conducted with younger students and with a focus on specific linguistic ...
Kastoudi, Denise(Universitat Politècnica de València, 2012-03-22)
[EN] The gaming and interactional nature of the virtual environment of Second Life offers opportunities for language learning beyond the traditional pedagogy. This study case examined the potential of 3D virtual quest games ...
Baró Miró, Marta(Universitat Politècnica de València, 2023-09-22)
[ES] En el presente Trabajo de Fin de Máster se investiga sobre las posibilidades de la realidad virtual en el aprendizaje de lenguas extranjeras y se presenta una propuesta para su aplicación en el aula. Debido a la ...