This paper describes our on-going research into first and foreign language use in Content and Language Integrated Learning (CLIL) classrooms. First, we compiled a corpus for indirect observation of twenty YouTube videos ...
Li, Rui(Universitat Politècnica de València, 2022-10-27)
[ES] Este trabajo expone la situación actual en China de la aplicación de la metodología AICLE para el aprendizaje de lenguas extranjeras y de ELE en particular. Para ello, se realiza un estudio bibliográfico y se propone ...
[EN] The Clilstore Practitioner Guidebook comprises an introductory guide to using clilstore.eu in Content and Language Integrated Learning (CLIL) contexts and provides technical guidance for CLIL practitioners at all ...
Cinganotto, Letizia(Universitat Politècnica de València, 2016-09-30)
[EN] The focus of this report is the link between CLIL (Content and Language Integrated Learning) and CALL (Computer-Assisted Language Learning), and in particular, the added value technologies can bring to the learning/ ...
Gimeno Sanz, Ana; Perry, David Richard(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] El artículo se centra en los resultados de un proyecto de mejora educativa llevado a cabo en la Universitat Politècnica de València durante el curso académico 2013-14 para ayudar a los estudiantes a mejorar sus ...
Fernández Fontecha, Almudena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-01)
[EN] Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a widely researched approach to foreign language learning and teaching. One of the pillars of CLIL is the concept of motivation. Some studies have focused on exploring ...