Castañeda Fernández, J.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] Nowadays, the European Higher Education Area implementation should be an observable reality, since first promotions of the new degree titles are finalizing their respective degrees. In this current context, ...
Pérez Martínez, Jorge Enrique; García Martín, Javier; Sierra Alonso, Almudena(Universitat Politècnica de València, 2013-11-01)
[ES] Los nuevos títulos de grado en la Universidad española generados a raíz del proceso de Bolonia, inciden
en una nueva dimensión: las competencias genéricas que deben adquirir los estudiantes universitarios.
Pero ¿cómo ...
[EN] The incorporation of the competency-based approach in the European Higher Education Area implied a change in the educational paradigm, going from models teacher-centered to models student-centered and learning-centered. ...
Yániz, Concepción(Universitat Politècnica de València, 2011-03-04)
[ES] El concepto de competencia ha pasado a ocupar un amplio espacio de la reflexión sobre el currículo universitario en los últimos años. La insistencia en la necesidad de planificar desde el punto de vista del aprendizaje ...
Zamora Polo, Francisco; Sánchez Martín, Jesús(Universitat Politècnica de València, 2015-12-30)
[ES] Este artículo profundiza en la singularidad de los Trabajos Fin de Grado (TFG) como espacio formativo para desarrollar competencias de tipo transversal en la educación universitaria. A partir de tres casos (dos proyectos ...
Tortajada Genaro, Luis Antonio; Herrero Villen, María Asunción; Noguera Murray, Patricia Silvestre; Morais Ezquerro, Sergi Beñat; Atienza Boronat, Mª Julia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] Learning the competency "Planning and time management" is essential in the
current context of university education. Especially interesting is its
monitoring in novel freshman since their rates of failure and dropout ...