Rufes Quilis, Iris(Universitat Politècnica de València, 2017-10-27)
The present study aims, fundamentally, to analyze the adequacy of ICT resources in the different manuals of English as a Foreign Language (EFL) which have been found. These manuals are framed in the context of the Comunitat ...
Martín Marchante, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2018-09-30)
[EN] Blending Technologies in Second Language Classrooms
Don Hinkelman
Palgrave Macmillan
2018
386 pages
https://www.palgrave.com/gp/book/9781137536853
Montalbán-Martínez, Nicolás; García-Pinar, Aránzazu; Tello-Fons, Isabel(Universitat Politècnica de València, 2024-01-26)
[EN] Blogging has become very popular in different educational fields, including second language teaching. This article arises from the need to research the impact that the implementation of blogging has on the acquisition ...
Kasami, Naoko(Universitat Politècnica de València, 2021-04-20)
[EN] The purpose of this study was to investigate the impact of a digital storytelling assignment on English learning motivation of non-English major students with low proficiency and confidence in English in Japan. The ...
[EN] The Clilstore Practitioner Guidebook comprises an introductory guide to using clilstore.eu in Content and Language Integrated Learning (CLIL) contexts and provides technical guidance for CLIL practitioners at all ...
Hilliker, Shannon M.; Lenkaitis, Chesla Ann; Ramirez, Angie(Universitat Politècnica de València, 2021-04-20)
[EN] Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) teacher candidates must have a working knowledge of English linguistics in order to support their students’ language development. This article reports on TESOL ...
Jin, Luxi(Universitat Politècnica de València, 2022-11-03)
[ES] Con la globalización de la economía, la política y la cultura, el inglés es cada vez más importante como herramienta para la comunicación en el ámbito internacional. La escritura en inglés puede considerarse un reflejo ...
Sun, Fengze(Universitat Politècnica de València, 2021-01-18)
[ES] El propósito de este Trabajo Fin de Máster es estudiar la implementación actual de la clase invertida (CI) en China y hacer algunas recomendaciones sobre este método de enseñanza. Primero, se presenta la definición ...
Gimeno Sanz, Ana; Perry, David Richard(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] El artículo se centra en los resultados de un proyecto de mejora educativa llevado a cabo en la Universitat Politècnica de València durante el curso académico 2013-14 para ayudar a los estudiantes a mejorar sus ...
En este objeto de aprendizaje se revisan los verbos causativos en inglés con especial atención a la estructura "to have / get something done". Así mismo se introducen otros usos relacionados con los verbos "have, get, allow ...