Guerrero Alonso, María Amparo(Universitat Politècnica de València, 2016-01-08)
[EN] E-Learning is growing fast in recent years and its business figures are increased annually worldwide. Proper training is a key to access and remain active in a labor market as changing and exigent as the present one. ...
Soriano Pastor, Julia(Universitat Politècnica de València, 2024-03-21)
[ES] Este trabajo fin de Master de Prevención de Riesgos Laborales ha consistido en la realización de una evaluación de las condiciones ergonómicas de un aula de una universidad japonesa.
Se ha realizado un estudio ...
Novella Cámara, Ana; Forés Miravelles, Anna; Rubio Serrano, Laura; Costa Camara, Sandra; Gil Pasamontes, Esther; Pérez-Escoda, Núria(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] El objetivo de este artículo es presentar los resultados de un proceso de innovación docente que ha
llevado a cabo el equipo del practicum de educación social de la Universidad de Barcelona, en dos
niveles diferentes: ...
Martínez Sáez, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2015-12-29)
[EN] Abstract
Computer Assisted Language Learning (CALL) and in particular, the online variant used to edit and publish new language learning resources are currently seen as a wide-ranging and increasingly influential ...
[EN] The incorporation of Information and Communications Technologies in society has generated a new context in higher education and in relation to training in digital skills to respond to professional and social demand. ...
Serrano Tierz, A.; Biedermann, A. M.; Santolaya Sáenz, J.L.(Universitat Politècnica de València, 2016-06-30)
[EN] This paper aims at knowing students
profile, analyzing the training, personal
and professional prospects of students in
Degree in Industrial Design and Product
Development Engineering at the University
of Zaragoza. ...
Alonso Díaz, Marina; García Félix, Vicenta Eloína; Gómez Martín, María Esther(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-12-22)
PIAE+ constituye una intervención educativa personalizada de acompañamiento, asesoramiento y apoyo en la adquisición y maduración de competencias y en la configuración del proyecto de vida, académico y profesional del ...
Novella Cámara, Ana M.(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] Los proyectos forman la identidad de las personas, y las personas construyen la identidad de los
proyectos. El objetivo de este artículo, es describir la trayectoria del practicum dentro de los estu ...
[EN] The purpose of this research was to analyze the validity and reliability of the instrument called “Reasons for Admission to Careers in Health Sciences (MICCS) (acronym in Spanish)”. The study was developed ...
Álvarez-Álvarez, Carmen; Sanchez-Ruiz, Lidia; Montoya-del-Corte, Javier(Universitat Politècnica de València, 2019-06-30)
[EN] Throughout the literature, there are several studies that highlight the importance of interaction in the classroom as a means to promote student learning. Based on this idea, and due to the absence of previous studies ...
Oltra-Badenes, Raúl(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] This paper presents a protocol through which it is intended to know the perception that students of a University Degree have of a specific subject. Once this perception is known, decisions can be made and actions taken ...
Martín Beltrán, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2022-11-16)
[ES] El barrio de Ruzafa, situado en el ensanche sur de la ciudad de Valencia, ha sufrido una transformación social de gran magnitud durante la última década. El aumento de la demanda social del barrio ha hecho que la ...
Romera Navarro, David(Universitat Politècnica de València, 2022-11-16)
[ES] El proyecto se ubica en el borde norte del barrio del Carmen, limitando con el jardín del Turia. Por ello se pretende conectar este elemento con el resto del barrio, al mismo tiempo que se responde a la morfología y ...
Boixadós i Anglès, Mercè; Ollé Casimiro, Eva; Gutiérrez Zuheros, Maite(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[EN] The tutor in an online university like the UOC has great relevance, where personalized guidance, support, and constant advice to students are fundamental throughout their academic careers. In ...
[EN] Although interaction in the teaching-learning process is a widely researched phenomenon, there are no instruments to measure it at the university level. With this in mind, this article aims to validate the ...