González Díaz, Miguel; Ruiz Molina, Encarna(Universitat Politècnica de València, 2018-12-30)
[EN] (Con) Tacto is a Project that combines the design of clothing, dance and technology in a wearable garment that allows us to establish a direct interaction between dancers and the spectator. Our proposal raises a ...
[EN] A new method is proposed to solve the interactive group decision making problem in
which the preference information takes the form of intuitionistic fuzzy preference relations. Firstly, we aggregate all individual ...
González Sorribes, Antonio; Del Val Noguera, Elena(Iated, 2020-03-04)
[EN] The development of active-learning methods is strongly proliferating nowadays in Higher Education studies. Roughly speaking, active learning can be understood as a way of learning in which students are more directly ...
Maestre Fenoll, Bárbara(Universitat Politècnica de València, 2022-10-03)
[ES] El propósito de este trabajo, es el análisis de un espacio de trabajo formado por un sistema de colaboración humano-robot. Se pretende maximizar la eficiencia de la interacción entre ambos mediante un estudio ergonómico, ...
Rambla Cerdà, Nerea(Universitat Politècnica de València, 2017-10-25)
[EN] Cycling in two-lane roads has increased creating a road safety problem that caused, in 2014, 54 deaths, a figure that does not decrease, unlike the drivers of motor vehicles. On inter-urban roads, the absence of ...
Zhao, Xin(Universitat Politècnica de València, 2022-11-24)
[ES] En el presente Trabajo Fin de Máster abordamos el análisis de la interacción en los comentarios de los lectores en la prensa digital basándonos en las premisas teóricas del Análisis del Discurso y de la Comunicación ...
Mariner Faulí, María(Universitat Politècnica de València, 2017-09-08)
[ES] La enfermedad de Lafora (LD) es una enfermedad neurodegenerativa, un tipo
de epilepsia mioclónica progresiva rara, de herencia autosómica recesiva. El rasgo
más distintivo de la enfermedad es la aparición de inclusiones ...
Looking for effective ways to understand how animals interact with computer-mediated systems, Animal-Computer Interaction (ACI) research should rely on the most natural and intrinsic behavior among the majority of living ...
Motos González, Javier(Universitat Politècnica de València, 2014-04-24)
[ES] Herramienta de visualización de adaptaciones end-user a través de la cual los usuarios finales son capaces de gestionar las auto-adaptaciones de la configuración para cada servicio permitiendo hacer rollback a ...
Muñoz Díaz, Visitación(Universitat Politècnica de València, 2021-06-03)
[ES] El presente trabajo de investigación estudia la evolución y aplicación de los diferentes espacios interactivos y adaptables, de cómo se lleva a cabo su diseño, y de su relación con las diferentes disciplinas. Se tendrán ...
Aragó Eliche, Esther(Universitat Politècnica de València, 2022-09-06)
[CA] En 1938 es va acabar de construir la Z1, considerada com la primera computadora mecànica programable del món, des d’aquell moment els nostres computadors han avançat a un ritme vertiginós i també ho ha fet la manera ...
[EN] There is qualitative evidence showing that design teams that use BIM-lean management have a higher level of interaction than design teams that do not use this management approach. However, there is no quantitative ...
González, Miguel E.; Vázquez, Francisco; Morilla, Fernando(Universitat Politècnica de València, 2010-10-08)
[EN] The design of control systems for wind turbine generators of variable speed represents an important challenge since these are nonlinear multivariable processes, with strong disturbances, diverse constraints and great ...
Bayo Olmeda, María(Universitat Politècnica de València, 2021-12-27)
[ES] Este proyecto aborda el desarrollo de un sistema electrónico de bajo coste que permita la interacción hombre-máquina en tiempo real para aplicaciones audiovisuales. Este sistema captará y procesará la información de ...
Elexpuru Ortiz, Julen(Universitat Politècnica de València, 2020-10-15)
[ES] La Realidad Extendida (XR) es una tecnología en expansión que está cambiando la forma en la que los usuarios interactúan con los entornos virtuales. En este contexto, la tecnología de Realidad Virtual (RV) está ...
Marcos Miñarro, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2016-09-09)
[ES] El objetivo principal de este proyecto es el diseño y desarrollo de una aplicación interactiva de Realidad Virtual pensada para su uso en diferentes dispositivos (gafas de RV, móviles...). El desarrollo de la aplicación ...
Borrás Torregrosa, Elena Alicia; Kretz, Leonard; Coelho, Nuno; Mampaey, Wout; De Vooght, Pauline(Universitat Politècnica de València, 2020-05-05)
[EN] In this report, there is described how we organised a market about sustainable development on 17 May 2018. The theme of the market was chocolate and its unfair trade
chain. This theme was implemented in the name of ...
Gómez García, Juan Pablo(Universitat Politècnica de València, 2016-04-05)
[EN] This thesis is about the Design of Interactive Multimedia Learning Environments for Museums. Having into account the rapid advance and adoption of the Internet, which turns it into the new industrial revolution, ...
Santamaría Pavlova, Karina(Universitat Politècnica de València, 2019-09-09)
[ES] Este proyecto se centra en estructurar la comunicación de los resultados obtenidos a partir de los
ejercicios realizados en el taller Entrelazados, dirigido por los artistas: Soledad Sevilla, Premio Nacional de
Artes ...