Peñaloza Figueroa, J.L.; Vargas Perez, C.(Universitat Politècnica de València, 2017-04-10)
The increasing automation in data collection, either in structured orunstructured formats, as well as the development of reading, concatenation and comparison algorithms and the growing analytical skills which ...
Abdelnour Granados, Rosa María(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] El artículo muestra la necesidad de cambiar de paradigma sobre la forma en que se aborda el proceso de enseñanza y aprendizaje del Derecho y propone pasar de un modelo tradicional, verbalista, discursivo y de ...
[EN] Most previous longitudinal studies of functional magnetic resonance imaging (fMRI) in first-episode psychosis (FEP) using cognitive paradigm task found an increased activation after antipsychotic medications. We ...
García-Diego Villarías, Héctor; Villanueva Fernández, María(Universitat Politècnica de València, 2018-04-19)
[EN] La Casa –or in English, the house– that Bernard Rudofsky built on the Spanish Mediterranean coast in 1971 is a valuable case study on the operational possibilities of popular architecture in the practice of this ...
Llacer Velert, Elena(Universitat Politècnica de València, 2022-12-16)
[ES] Es común en la enseñanza de la arquitectura -y específicamente, en la de cómo proyectar arquitectura- partir de la presunción de conceptos opuestos y reconocibles: vacío y lleno, servido y sirviente, pesado y liviano, ...