Barrachina Civera, Xavier; Conejero Casares, José Alberto; García Félix, Vicenta Eloína(OmniaScience, 2011)
Purpose: We quantify the dedication of mentors and mentees in a double-mentor program for freshmen. We also analyze the fulfillment of the expectations of all the participants and the utility of each mentor during the ...
Oberst, Rebecca Katharina; Hedderich, Barbara; Miguel Molina, María Blanca de(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-02-21)
[EN] An increasing amount of research is investigating the effects of self-efficacy in various areas. In the academic setup, predominantly, the correlation between self-efficacy and the student’s performance is being ...
González Carrascosa, Rebeca; Martínez Monzó, Javier; García-Segovia, Purificación(Sociedad Española de Nutrición Comunitaria, 2015)
[EN] Introduction: Body image distortion (BID) is a risk factor, which can lead to eating disorders problems. The purpose of this study was to measure body image distortion using an online visual scale which included 9 ...
Wang, Yuting(Universitat Politècnica de València, 2019-10-21)
[ES] La formación de los estudiantes universitarios se compone principalmente de dos
partes: soft skills y hard skills, y estas dos deben estar en una relación de desarrollo
coordinada. Las soft skills, o las llamadas ...
Huircalaf Diez, Juan Carlos; Rodríguez-Gómez, David(Universitat Politècnica de València, 2020-12-31)
[EN] The implementation of tutorial actions in higher education constitutes an essential element in academic training plans, contributing not only to the development of professional skills in students, but also to their ...
Giménez Pardo, Consuelo; Pagés Arévalo, Carmen; Martínez Herráiz, José Javier(Universitat Politècnica de València, 2011-04-09)
[ES] Se lleva a cabo el análisis, diseño y desarrollo de un juego virtual educativo
dirigido a estudiantes universitarios como instrumento para mejorar la difusión de
conceptos relacionados con Enfermedades Tropicales y ...
Montagud Romero, Sandra; Ferrer Pérez, Carmen; Blanco Gandía, M.; Aguilar, M.; Reguilón, Marina; González Portilla, Macarena; San Miguel Segura, Noemí; Rodríguez Arias, Marta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] Students' skills acquisition to search for information, recognize what information is required and
identify and discern what information is relevant, are crucial in the learning process. The aim of
this work was to ...
Tomas Miquel, Jose Vicente; Capó i Vicedo, Jordi(Springer-Verlag, 2022-05)
[EN] Scholars have widely recognised the importance of academic relationships between students at the university. While much of the past research has focused on studying their influence on different aspects such as the ...
Ares, Ana; Toribio, Laura; Nieto, José; De la Fuente, Adrián; Bernal, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-05-31)
[EN] Given the impact of smartphones in all areas of society, the education at the university should not be conceived without the use of technological tools inside classrooms. The present study examines the use of “Bring ...
Abadía Valle, Ana Rosa; Bueno García, Concepción; Ubieto-Artur, María Isabel; Márquez Cebrián, M. Dolores; Sabaté Díaz, Sarai; Jorba Noguera, Helga; Pagès Costa, Teresa(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] En este trabajo se presenta la perspectiva que tienen los estudiantes, sobre las competencias del buen docente universitario, a partir de un cuestionario diseñado en base a las competencias docentes definidas y validadas ...
[EN] The ability to comprehend written texts is essential in order to gain access to the vast amount of written information available today. This is especially true for university students who, in the context of their ...
[EN] The achievement of the Sustainable Development Goals (SDGs) in the coming years is a very important milestone for the sustainability of the planet. In order to achieve these objectives, it is essential that current ...
Pablo-Romero Gil-Delgado, María del Pópulo; Gómez-Calero Valdés, María de la Palma; del Pozo Barajas, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2009-12-29)
[ES] En este trabajo presentamos los resultados de una investigación sobre las dificultades de aprendizaje relacionadas con el concepto de función lineal y su representación gráfica. Estas dificultades han sido detectadas ...
Mendes, Rebeca; Veloso, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] This paper explores digital multitasking during lectures for university students, attending to the impact of the Covid-19 pandemic. Digital multitasking is conceptualized in this research as engaging in a digital task ...
Mari Giner, Ignasi(Universitat Politècnica de València, 2022-10-19)
[ES] En este proyecto se explica el desarrollo de una aplicación web orientada a móvil dirigida
a estudiantes universitarios. La aplicación es una red social que tiene como objetivos
facilitar la búsqueda de piso o ...
Tomas Miquel, Jose Vicente; Capó i Vicedo, Jordi; Capó-Vicedo, Josep(Universidad de Jaén, 2022)
[EN] We are facing a paradigm shift in which the need to take sustainability into account in each and every area of society is becoming increasingly evident. In this context, industrial clusters must be able to face this ...
Zorrilla González, Guillem(Universitat Politècnica de València, 2015-11-20)
[ES] La alimentación de los universitarios es un tema de actualidad debido a los
elevados índices de obesidad que se presentan en la población general y a
las características especiales que confluyen en este colectivo. ...
[ES] La utilización de Internet en la formación
universitaria está cobrando una gran
relevancia, principalmente por la creación
y el desarrollo de propuestas de formación
que han hecho que la educación online
crezca ...
Leis, Adrian; Brown, Kenneth(Universitat Politècnica de València, 2018-07-31)
[EN] In this paper, the authors discuss the findings of a quasi-experimental study of the flipped learning approach in an EFL environment. The authors investigated the composition-writing proficiency of two groups of ...
Moliní Fernández, F.; Sánchez-González, D.(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] The objective of this research is to analyze a system the aim of which is to encourage the participation of students based on critical reflection. The method consists mainly of presenting material in the classroom to ...