Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Martorell, Sandra | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-06-03T11:27:22Z | |
dc.date.available | 2019-06-03T11:27:22Z | |
dc.date.issued | 2019-05-31 | |
dc.identifier.issn | 2253-6337 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/121471 | |
dc.description.abstract | [EN] If there is anything that is truly unique about the contemporary era, it is hybridisation in its different facets and dimensions, a phenomenon that also extends to the world of graphics. One example of such hybridisation is the cinemagraph, a graphic resource with the appearance of a photograph, characterised by the movement of a small area of the image in contrast with the static nature of the rest of the picture. The cinemagraph is the product of the convergence of the disciplines of photography and video in the interests of enhancing a picture’s visual impact. This article offers a description of the characteristics of the cinemagraph and explores the dimensions of its use from a theoretical perspective. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] La contemporaneidad se caracteriza por la hibridación en sus diferentes facetas y ámbitos, algo que se extiende también al universo gráfico. Un ejemplo es el cinemagraph, recurso gráfico de apariencia fotográfica caracterizado por el movimiento en una pequeña región que contrasta con el estatismo del resto de la imagen. Esto es fruto de la confluencia de diferentes disciplinas como la fotografía o el vídeo, con el fin de potenciar su efectividad visual. En este artículo revisamos las características del cinemagraph y hacemos una propuesta de sus dimensiones de uso desde una perspectiva teórica. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | EME Experimental Illustration, Art & Design | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | Cinemagraph | es_ES |
dc.subject | Fotografía | es_ES |
dc.subject | Recursos gráficos | es_ES |
dc.subject | Hibridación | es_ES |
dc.subject | Imagen en movimiento | es_ES |
dc.subject | Photography | es_ES |
dc.subject | Graphic resources | es_ES |
dc.subject | Hybridisation | es_ES |
dc.subject | Moving pictures | es_ES |
dc.title | El “todo en uno” del cinemagraph: fotografía, vídeo y diseño en un solo recurso gráfico para la comunicación visual persuasiva | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2019-06-03T10:32:46Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/eme.2019.11355 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Martorell, S. (2019). El “todo en uno” del cinemagraph: fotografía, vídeo y diseño en un solo recurso gráfico para la comunicación visual persuasiva. EME Experimental Illustration, Art & Design. (7):52-59. https://doi.org/10.4995/eme.2019.11355 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/eme.2019.11355 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 52 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 59 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.issue | 7 | |
dc.identifier.eissn | 2341-3018 | |
dc.description.references | Caldwell, DON: Cinemagraphs, 2012. [Consulta: 12 de diciembre de 2018] | es_ES |
dc.description.references | Chan, YIN-TZU; Hsu, HAO-CHEN; Li, PO-YI; Ye, MEI-CHEN: Automatic Cinemagraphs for Ranking Beautiful Scenes, 2012. [Consulta: 2 de enero de 2019] https://doi.org/10.1145/2393347.2396485 | es_ES |
dc.description.references | Colomer, LÉA: L'image et son rapport au temps: un concept revisité grâce à la technique du cinemagraph, 2014. [Consulta: 20 de diciembre de 2018] | es_ES |
dc.description.references | Lehtiniemi, ARTO JUHANI; Laaksonen, LASSE JUHANI; Vilermo, MIIKKA TAPANI; Tammi, MIKKO TAPIO: Creating a Cinemagraph, 2017. [Consulta: 11 de enero de 2019] | es_ES |
dc.description.references | Marketing directo: Cinemagraph, el hipnótico formato publicitario con el que Facebook quiere hacerse (aún más) de oro, 2015. [Consulta: 10 de enero de 2019] | es_ES |
dc.description.references | Mashia, AYELET: Method for Creating Automatic Cinemagraphs on an Magine Device, 2015. https://patentimages.storage.googleapis.com/f0/f7/21/4f005e569573e8/US9082198.pdf-> [Consulta: 12 de diciembre de 2018] | es_ES |
dc.description.references | Niewland, MEAGHAN: Framed in Time: A Cinemagraph Series of the Everyday & Grounded Theory of Cinemagraph, 2012. [Consulta: 20 de diciembre de 2018] | es_ES |
dc.description.references | Oh, TAE-HYUN; Kang, SING BING; Joshi, NEEL SURESH; Wang, BAOYUAN: Automatic generation of semantic-based cinemagraphs, 2018. [Consulta: 13 de enero de 2019] | es_ES |
dc.description.references | Park, JI SEOB; Rhee, CHEUL: "Cinemagraph Image Study for the Online Food Marketing". Agribusiness and Information Management, 6, 1 (2014), pp. 12-19. https://doi.org/10.14771/AIM.6.1.2 | es_ES |
dc.description.references | Park, JI SEOB; Bae, JIN HWA; Cho, KWANG SU: "Emotional Responses to e-Magazine Published with Cinemagraph Images". Agribusiness and Information Management, 7, 1 (2015), pp. 10-20. https://doi.org/10.14771/AIM.7.1.2 | es_ES |
dc.description.references | Ramos, MATHEUS MAZINI: New Complexities: Photography in Cyberspace, 2012. [Consulta: 5 de enero de 2019] | es_ES |
dc.description.references | Toet, ALEXANDER; van Shaik, MARTIN; Kaneko, DAISUKE; van Erp, JAN: Are Food Cinemagraphs More Yummy Than Stills? 2017. [Consulta: 15 de enero de 2019] https://doi.org/10.1145/3141788.3141789 | es_ES |
dc.description.references | Vicente, CARLOS FADON: "Fotografia: a questão eletrônica". En: Samain, Etienne (Org.). O fotográfico. São Paulo: Huitec/Senac, 2005. p.319-328. | es_ES |
dc.description.references | Ye, MEI-CHEN; Li, PO-YI: A Tool for Automatic Cinemagraphs, 2012. [Consulta: 13 de enero de 2019] | es_ES |
dc.description.references | Xiaoyu, MIAO; Jiang, ZHENUHI: The Magic of Cinemagraphs: Investigation of Different Image Formats in Online Product Presentation, 2018. [Consulta: 5 de enero de 2019] | es_ES |