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The impact of visual media on social cognitive concept: The case of cultural object Ru (Korea)

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The impact of visual media on social cognitive concept: The case of cultural object Ru (Korea)

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dc.contributor.author Lee, Hyuk-Jin es_ES
dc.coverage.spatial east=127.97845849999999; north=37.66399759999999; name=Sokcho-ri, Dong-myeon, Hongcheon-gun, Gangwon-do, Corea del Sud es_ES
dc.date.accessioned 2019-09-02T10:36:36Z
dc.date.available 2019-09-02T10:36:36Z
dc.date.issued 2019-07-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/124737
dc.description.abstract [EN] There have been very few studies explaining the theoretica l basis on the importance of visible cultural heritage. This study provides the philosophical background of this topic based on a phenomenological point of view andexplains the significant impact on social members’ cognition. The case of Ru, one of the traditional Korean building types, is introduced as a representative example; how its concept has been defined, changed, and forgotten in Korean culture. The importance of having a correct understanding of how cognition is composed of different types of experiences of cultural heritage is further explained. In this context, the importance of semantic mode and pictorial mode classified by Husserl is argued as the most powerful medium in human cognition based on phenomenological analysis. In this respect, the important role of Virtual Reality (VR) was highlighted. Considering the pace of recent technology and researches, breaking the barrier between experiencing the physical object and the VR may be a matter of time. Phenomenological classification of cultural heritage, which was designed for explaining all the types of cultural heritage, is introduced. The importance of developing a valid VR model and its role in cultural studies is emphasized via the phenomenological classification of cultural heritage. Finally, the balance of the inductive and deductive approach in a cultural study is suggested for more prolific and balanced achievements. Highlights:This article provides the philosophical background of the importance of visible cultural heritage based on the phenomenological point of view.Significant impact on social members’ cognition of the visible cultural heritage is discussed in the case of the traditional Korean building.In this respect, the important role of Virtual Reality technology is highlighted. es_ES
dc.description.abstract [ES] Se han realizado muy pocos estudios que expliquen las bases teóricas sobre la importancia del patrimonio cultural visible. Este estudio proporciona los antecedentes filosóficos de este tema basado en el punto de vista fenomenológico y explica el impacto significativo en el conocimiento de los miembros sociales. El caso de Ru, uno de los tipos de construcción tradicional coreana, se presenta como un ejemplo representativo de cómo su concepto ha sido definido, cambiado y olvidado en la cultura coreana. La importancia de tener una comprensión correcta de cómo el conocimiento está compuesto de diferentes tipos de experiencias de patrimonio cultural se explica con más detalle. En este contexto, la importancia del modo semántico y el modo pictórico clasificados por Husserl se argumenta como el medio más poderoso en el conocimiento humano basado en el análisis fenomenológico. En este sentido, se destaca el papel fundamental de la realidad virtual (RV). Si tenemos en cuenta el ritmo de progreso reciente en tecnología e investigación, romper la barrera entre experimentar el objeto físico y la RV puede ser una cuestión de tiempo. Se introduce la clasificación fenomenológica del patrimonio cultural, que fue diseñada para explicar todos los tipos de patrimonio cultural. La importancia de desarrollar un modelo de RV válido y su papel en los estudios culturales se enfatiza a través de la clasificación fenomenológica del patrimonio cultural. Finalmente, se sugiere el equilibrio del enfoque inductivo y deductivo en el estudio cultural para lograr logros más prolíficos y equilibrados. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Virtual Archaeology Review
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Virtual archaeology es_ES
dc.subject Virtual reality es_ES
dc.subject Cultural heritage es_ES
dc.subject 3D reconstruction es_ES
dc.subject Phenomenology es_ES
dc.subject Phenomenological classification of cultural heritage es_ES
dc.subject Arqueología virtual es_ES
dc.subject Realidad virtual es_ES
dc.subject Patrimonio cultural es_ES
dc.subject Reconstrucción 3D es_ES
dc.subject Fenomenología es_ES
dc.subject Clasificación fenomenológica del patrimonio cultural es_ES
dc.title The impact of visual media on social cognitive concept: The case of cultural object Ru (Korea) es_ES
dc.title.alternative El impacto de los medios visuales en el concepto cognitivo social: el caso del objeto cultural de Ru (Corea) es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2019-07-26T08:16:16Z
dc.identifier.doi 10.4995/var.2019.11242
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Lee, H. (2019). The impact of visual media on social cognitive concept: The case of cultural object Ru (Korea). Virtual Archaeology Review. 10(21):80-89. https://doi.org/10.4995/var.2019.11242 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/var.2019.11242 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 80 es_ES
dc.description.upvformatpfin 89 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 10
dc.description.issue 21
dc.identifier.eissn 1989-9947
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