Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Rodas Jordá, Ángel | es_ES |
dc.contributor.author | Edo Martínez, Álvaro | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-09-27T07:30:50Z | |
dc.date.available | 2019-09-27T07:30:50Z | |
dc.date.created | 2019-09-11 | |
dc.date.issued | 2019-09-27 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/126479 | |
dc.description.abstract | [CA] El creixent augment del tràfic aeri a nivell global presenta un repte: optimitzar fins i tot les tasques més bàsiques relacionades amb el control de tràfic aeri (ATM), per millorar la capacitat de l’espai aeri i la seguretat del mateix. És en aquest context on sorgeix la idea del present treball fi de grau: millorar la comunicació humà-màquina aplicant un mètode d’entrada alternatiu i innovador per tal de controlar una aplicació avançada de radar ATM. El present treball fi de grau fa servir una càmera RGBD (LEAP Motion ™) que ofereix un mètode d’entrada alternatiu al ratolí basat en la obtenció d’un mapa de profunditat de l’escena a partir del qual s’extrau un model tridimensional de les mans de l’usuari. Amb l’ajuda del mateix, es dissenyarà una interfície que facilite la interacció amb un software de control aeri; cosa que permetrà introduir diverses interpretacions gestuals avançades de les intencions de l’usuari. El treball es desenvoluparà en el llenguatge de programació Java ™ i, junt al disseny del software de la interfície, oferirà un banc de proves que mescle la informació dels vols obtinguts del transponedor instal·lat a l’Escola (servantena ) amb vols sintètics. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El creciente aumento del tráfico aéreo a nivel global presenta un reto: optimizar hasta las tareas más básicas relacionadas con el control de tráfico aéreo (ATM), para mejorar la capacidad del espacio aéreo y la seguridad del mismo. Es en este contexto donde surge la idea del presente trabajo final de grado: mejorar la comunicación humano-máquina aplicando un método de entrada alternativo e innovador para controlar una aplicación avanzada de radar ATM. El presente trabajo final de grado hace uso de una cámara RGBD (LEAP Motion ™) que ofrece un método de entrada alternativo al ratón basado en la obtención de un mapa de profundidad de la escena a partir del cuál se extrae un modelo tridimensional de las manos del usuario. Con ayuda del mismo, se diseñará una interfaz que facilite la interacción con un software de control aéreo; lo que permitirá introducir distintas interpretaciones gestuales avanzadas de las intenciones del usuario. El trabajo se desarrollará en el lenguaje de programación Java ™ y, junto al diseño del software de la interfaz, ofrecerá un banco de pruebas que mezcle la información de los vuelos obtenidos del transpondedor instalado en la Escuela (servantena ) con vuelos sintéticos. | es_ES |
dc.description.abstract | [EN] The increasing growth of air traffic at a global scale presents a challenge: optimising even the most basic tasks related to air traffic management (ATM), in order to improve the capacity of the global air space and its security. It is in this context where the idea of this final degree project arises: to improve the human-machine communication by applying an alternative and innovative input method to control an advanced ATM radar application. This final degree project makes use of an RGBD camera (LEAP Motion ™) which offers an input method alternative to the mouse based in the acquisition of a depth map of the scene from which a three-dimensional model of the user’s hands is extracted. With its help, an interface which eases the interaction with an air traffic management software will be designed; in order to introduce several advanced gestural interpretations of the intentions of the user. This project will be developed in Java ™ programming language and, together with the interface design, will offer a test environment which uses information from the flights obtained by the transponder installed at the School (servantena ), with artificial flights. | es_ES |
dc.format.extent | 79 | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | GUI | es_ES |
dc.subject | Control aéreo | es_ES |
dc.subject | ATM | es_ES |
dc.subject | Cámara RGBD | es_ES |
dc.subject | LEAP Motion | es_ES |
dc.subject | Java | es_ES |
dc.subject | Air traffic management | es_ES |
dc.subject | RGBD camera | es_ES |
dc.subject.classification | ARQUITECTURA Y TECNOLOGIA DE COMPUTADORES | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial | es_ES |
dc.title | Diseño de una interfaz de usuario avanzada para software de control aéreo mediante una cámara RGBD | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Informática de Sistemas y Computadores - Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Edo Martínez, Á. (2019). Diseño de una interfaz de usuario avanzada para software de control aéreo mediante una cámara RGBD. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/126479 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\112913 | es_ES |