- -

Regular High Magnitude Behaviours analysis of hourly residential water use data from the SmartH2O project. A case study in Valencia (Spain)

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Regular High Magnitude Behaviours analysis of hourly residential water use data from the SmartH2O project. A case study in Valencia (Spain)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Montalva Subirats, José Miguel es_ES
dc.contributor.author Ribera Vilaplana, Àngel es_ES
dc.date.accessioned 2020-03-30T18:35:14Z
dc.date.available 2020-03-30T18:35:14Z
dc.date.created 2018-09-12
dc.date.issued 2020-03-30 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/139825
dc.description.abstract [ES] Els treballs recents en la literatura pertanyents a l'àmbit de la modelització i la gestió de la demanda urbana de l'aigua han demostrat com l'anàlisi de la segmentació del client sobre dades d'ús de l'aigua amb freqüència diària pot afavorir el desenvolupament de models descriptius d'hàbits heterogenis d'ús de l'aigua, així com proporcionar informació sobre la gestió de l'aigua a la zona. A més, hi ha una disponibilitat cada cop més gran de dades d'ús de l'aigua, que es recullen a escala temporal i espacial fina (és a dir, a cada edifici / casa), que són clau per permetre el desenvolupament d'aquests models i accions personalitzades de gestió de la demanda. Els conjunts de dades d'ús d'aigua anònims oberts s'han publicat, per exemple, com a lliuraments de projectes recents sobre TIC i aigua finançats per la Unió Europea. L'objectiu d'aquest projecte és provar una tècnica d'última generació per a l'anàlisi de segmentació basada en Comportaments Regulars d'Alta Magnitud (RHMB) proposada a Cardell-Oliver et al. (2016) sobre dades reals d'ús horari d'aigua reunits per uns centenars de llars a València (Espanya), dins del projecte SmartH2O (http://smarth2o.deib.polimi.it/). El mètode proposat també es compara amb un altre mètode de segmentació de clients proposat en la literatura recent de Cominola et al. (2018). L'objectiu final del projecte és investigar si es poden trobar comportaments i patrons heterogenis d'ús de l'aigua en el conjunt de dades d'exemple mitjançant el mètode de segmentació del client proposat, comprendre si aquests comportaments canvien en el temps i finalment examinar si l'anàlisi proporciona informació útil per recolzar accions de gestió sobre la demanda. es_ES
dc.description.abstract [EN] Recent works in the literature belonging to the realm of urban water demand modelling and management have demonstrated how customer segmentation analysis on water use data sampled with sub-daily frequency can support the development of descriptive models of heterogeneous water use behaviors, as well as provide insights to inform demand-side water management. In addition, there is increasing availability of sub-daily resolution water use data gathered at fine temporal and spatial scale (i.e., single building/household), which are key to enable the development of such models and customized demand-size management actions. Open datasets of anonymized water usage have been released, for instance, as deliverables of recent projects on ICT and water funded by the European Union. The goal of this project is to test a state-of-the-art technique for segmentation analysis based on Regular High Magnitude Behaviours (RHMBs) proposed in Cardell-Oliver et al. (2016) onto real-world data of hourly water use gathered for a few hundred household in Valencia (Spain), within the SmartH2O project ( http://smarth2o.deib.polimi.it/). The proposed method is also going to be benchmarked against another customer segmentation method proposed in recent literature by Cominola et al. (2018). Ultimate goal of the project is investigating whether heterogeneous water use behaviors and patterns can be found in the sample dataset via the proposed customer segmentation method, understanding whether such behaviors change in time, and finally examining whether the analysis brings useful information to support demand-side management actions. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Eficiència de l'aigua es_ES
dc.subject Segmentació del client es_ES
dc.subject Mesurament intel·ligent es_ES
dc.subject Comportaments Regulars d'alta magnitud (CRAM) es_ES
dc.subject Gestió de la demanda es_ES
dc.subject Perfil d'usuari. es_ES
dc.subject Water efficiency es_ES
dc.subject Customer segmentation es_ES
dc.subject Smart metering es_ES
dc.subject Regular High-Magnitude Behaviors (RHMBs) es_ES
dc.subject Demand management es_ES
dc.subject User profiling. es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA DE LA CONSTRUCCION es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería en Tecnologías Industriales-Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials es_ES
dc.title Regular High Magnitude Behaviours analysis of hourly residential water use data from the SmartH2O project. A case study in Valencia (Spain) es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Ribera Vilaplana, À. (2018). Regular High Magnitude Behaviours analysis of hourly residential water use data from the SmartH2O project. A case study in Valencia (Spain). http://hdl.handle.net/10251/139825 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\94558 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem