- -

A computational analysis of the impact of bore-to-stroke ratio on emissions and efficiency of a HSDI engine

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A computational analysis of the impact of bore-to-stroke ratio on emissions and efficiency of a HSDI engine

Mostrar el registro completo del ítem

Benajes, J.; Novella Rosa, R.; Pastor Enguídanos, JM.; Hernández-López, A.; Duverger, T. (2017). A computational analysis of the impact of bore-to-stroke ratio on emissions and efficiency of a HSDI engine. Applied Energy. 205:903-910. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2017.08.023

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/153456

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A computational analysis of the impact of bore-to-stroke ratio on emissions and efficiency of a HSDI engine
Autor: Benajes, Jesús Novella Rosa, Ricardo Pastor Enguídanos, José Manuel Hernández-López, A. Duverger, T.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Research on combustion systems for Internal Combustion Engines (ICE) is guided by the necessity of improving engine efficiency while achieving the pollutant regulations. In this framework, this study identifies and ...[+]
Palabras clave: Diesel engine , CFD model , Bore-to-stroke ratio , Engine efficiency , Emissions control
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2017.08.023
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2017.08.023
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MECD//FPU13%2F02817/
Agradecimientos:
Authors acknowledge that this work was possible thanks to the Ayuda para la Formation de Profesorado Universitario (FPU 13/02817) belonging to the Subprogramas de Formacion y de Movilidad del Ministerio de Educacion, Cultura ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem