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Does a presentation media influence the evaluation of consumer products? A comparative study to evaluate virtual reality, virtual reality with passive haptics and a real setting

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Does a presentation media influence the evaluation of consumer products? A comparative study to evaluate virtual reality, virtual reality with passive haptics and a real setting

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Galán, J.; García-García, C.; Felip, F.; Contero, M. (2021). Does a presentation media influence the evaluation of consumer products? A comparative study to evaluate virtual reality, virtual reality with passive haptics and a real setting. International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence. 6(6):196-207. https://doi.org/10.9781/ijimai.2021.01.001

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/180478

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Título: Does a presentation media influence the evaluation of consumer products? A comparative study to evaluate virtual reality, virtual reality with passive haptics and a real setting
Autor: Galán, Julia García-García, Carlos Felip, Francisco Contero, Manuel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Universitat Politècnica de València. Departamento de Expresión Gráfica Arquitectónica - Departament d'Expressió Gràfica Arquitectònica
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Technologies based on image offer a high potential to present consumers with products by focusing on their visual characteristics, but lack the capacity to physically interact with an object, which can compromise how ...[+]
Palabras clave: Consumer products , Design , Perception and psychophysics , Product evaluation , Virtual reality
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence. (eissn: 1989-1660 )
DOI: 10.9781/ijimai.2021.01.001
Editorial:
IMAI Software - International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence
Versión del editor: https://doi.org/10.9781/ijimai.2021.01.001
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2019-106426RB-C32/ES/TECNOLOGIAS INTERACTIVAS PARA LA MEJORA DE JUEGOS SERIOS EN LAS INDUSTRIAS CREATIVAS Y LA EDUCACION - UJI/
info:eu-repo/grantAgreement/UJI//UJI-B2019-39/
Agradecimientos:
This work was supported by the Spanish Ministry of Science and Innovation (grant number PID2019-106426RB-C32) and the Universitat Jaume I (grant number UJI-B2019-39). The authors also wish to thank the designers Francisco ...[+]
Tipo: Artículo

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