- -

Extending the potential of the dual-mode dual-fuel combustion towards the prospective EURO VII emissions limits using gasoline and OMEx

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Extending the potential of the dual-mode dual-fuel combustion towards the prospective EURO VII emissions limits using gasoline and OMEx

Mostrar el registro completo del ítem

Macian Martinez, V.; Monsalve-Serrano, J.; Villalta-Lara, D.; Fogué-Robles, Á. (2021). Extending the potential of the dual-mode dual-fuel combustion towards the prospective EURO VII emissions limits using gasoline and OMEx. Energy Conversion and Management. 233:1-17. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2021.113927

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/183766

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Extending the potential of the dual-mode dual-fuel combustion towards the prospective EURO VII emissions limits using gasoline and OMEx
Autor: Macian Martinez, Vicente Monsalve-Serrano, Javier Villalta-Lara, David Fogué-Robles, Álvaro
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Dual-mode dual-fuel (DMDF) combustion strategy has been corroborated to be a potential combustion mode to achieve ultra-low NOx and soot emissions, as requested by the future regulations on internal combustion engines. ...[+]
Palabras clave: Reactivity controlled compression ignition , Dual-fuel combustion , EURO VII , OMEx , Emissions reduction
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2021.113927
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.enconman.2021.113927
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/GENERALITAT VALENCIANA//GV%2F2020%2F062//POTENCIAL DEL USO DE E-FUELS EN PLANTAS PROPULSIVAS HIBRIDAS COMO VIA DE REDUCCION DE LAS EMISIONES DE CO2 DEL SECTOR TRANSPORTE/
Agradecimientos:
The authors thanks ARAMCO Overseas Company and VOLVO Group Trucks Technology for supporting this research. The authors acknowledge the Conselleria de Innovacion, Universidades, Ciencia y Sociedad Digital de la Generalitat ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem