- -

Influence of the cell geometry on the conversion efficiency of oxidation catalysts under real driving conditions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Influence of the cell geometry on the conversion efficiency of oxidation catalysts under real driving conditions

Mostrar el registro completo del ítem

Piqueras, P.; Ruiz, MJ.; Martín Herreros, J.; Tsolakis, A. (2021). Influence of the cell geometry on the conversion efficiency of oxidation catalysts under real driving conditions. Energy Conversion and Management. 233:1-13. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2021.113888

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/183773

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Influence of the cell geometry on the conversion efficiency of oxidation catalysts under real driving conditions
Autor: Piqueras, P. Ruiz, María José Martín Herreros, José Tsolakis, Athanasios
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Worldwide pollutant regulations applied to the transportation sector are progressively tightening the emission limits and widening the operating conditions of the type approval tests. As a result, the layout and thermal ...[+]
Palabras clave: Catalytic converter , Internal combustion engine , Emissions , Cell geometry , Conversion efficiency , Driving cycle
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2021.113888
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.enconman.2021.113888
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//FPI-2018-S2-10/
info:eu-repo/grantAgreement/AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION//TRA2016-79185-R//DESARROLLO DE HERRAMIENTAS EXPERIMENTALES Y COMPUTACIONALES PARA LA CARACTERIZACION DE SISTEMAS DE POST-TRATAMIENTO DE GASES DE ESCAPE EN MOTORES DE ENCENDIDO POR COMPRESION/
Agradecimientos:
The authors acknowledge FEDER and Spanish Ministerio de Economia y Competitividad for partially supporting this research through project TRA2016-79185-R. Additionally, the Ph.D. student Maria Jose Ruiz has been funded by ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem