- -

Variable smoothing of optimal diesel engine calibration for improved performance and drivability during transient operation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Variable smoothing of optimal diesel engine calibration for improved performance and drivability during transient operation

Mostrar el registro completo del ítem

Pandey, V.; Van Dooren, S.; Ritzmann, J.; Pla Moreno, B.; Onder, C. (2021). Variable smoothing of optimal diesel engine calibration for improved performance and drivability during transient operation. International Journal of Engine Research. 22(6):1888-1895. https://doi.org/10.1177/1468087420918801

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/186849

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Variable smoothing of optimal diesel engine calibration for improved performance and drivability during transient operation
Autor: Pandey, Varun van Dooren, Stijn Ritzmann, Johannes Pla Moreno, Benjamín Onder, Christopher
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The model-based method to define the optimal calibration maps for important diesel engine parameters may involve three major steps. First, the engine speed and load domain - in which the engine is operated - are ...[+]
Palabras clave: Diesel engine calibration , Calibration map smoothing , Drivability , Nitrogen oxide emissions , Variable smoothing
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
International Journal of Engine Research. (issn: 1468-0874 )
DOI: 10.1177/1468087420918801
Editorial:
SAGE Publications
Versión del editor: https://doi.org/10.1177/1468087420918801
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//TRA2016-78717-R//ESTRATEGIAS DE CONTROL BASADAS EN LA INFORMACION CONTEXTUAL DEL VEHICULO PARA LA REDUCCION DEL CONSUMO DE COMBUSTIBLE Y LAS EMISIONES EN CONDICIONES REALES DE CONDUCCION/
Agradecimientos:
The authors acknowledge the support of Spanish Ministerio de Economia, Industria y Competitividad through project TRA2016-78717-R, and this work was developed during the research stay of Varun Pandey at the ETH funded by ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem