- -

Determinants affecting consumers' attention to fish eco-labels in purchase decisions: a cross-country study

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Determinants affecting consumers' attention to fish eco-labels in purchase decisions: a cross-country study

Mostrar el registro completo del ítem

Galati, A.; Miret Pastor, LG.; Siggia, D.; Crescimanno, M.; Fiore, M. (2022). Determinants affecting consumers' attention to fish eco-labels in purchase decisions: a cross-country study. British Food Journal. 124(10):2993-3013. https://doi.org/10.1108/BFJ-05-2021-0498

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/186850

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Determinants affecting consumers' attention to fish eco-labels in purchase decisions: a cross-country study
Autor: Galati, Antonino Miret Pastor, Luis Gaspar Siggia, Dario Crescimanno, Maria Fiore, Mariantonietta
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Economía y Ciencias Sociales - Departament d'Economia i Ciències Socials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Purpose The purpose of this study was to investigate the role of consumer altruism and other socio-cultural factors in predicting how much attention consumers pay to seafood eco-labels. Design/methodology/approach The ...[+]
Palabras clave: Sustainable seafoods , Voluntary certifications , Label information , Consumer behaviour , Altruism construct
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
British Food Journal. (issn: 0007-070X )
DOI: 10.1108/BFJ-05-2021-0498
Editorial:
Emerald
Versión del editor: https://doi.org/10.1108/BFJ-05-2021-0498
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem