- -

A Tool to Assess Architectural Education from the Sustainable Development Perspective and the Students' Viewpoint

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

A Tool to Assess Architectural Education from the Sustainable Development Perspective and the Students' Viewpoint

Mostrar el registro completo del ítem

Martínez-Ventura, J.; Miguel Arbones, EMD.; Sentieri Omarrementeria, C.; Galan Vivas, JJ.; Calero-Llinares, M. (2021). A Tool to Assess Architectural Education from the Sustainable Development Perspective and the Students' Viewpoint. Sustainability. 13(17):1-40. https://doi.org/10.3390/su13179596

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/187207

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A Tool to Assess Architectural Education from the Sustainable Development Perspective and the Students' Viewpoint
Autor: Martínez-Ventura, Jordi Miguel Arbones, Eduardo María de Sentieri Omarrementeria, Carla Galan Vivas, Juan José Calero-Llinares, María
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Urbanismo - Departament d'Urbanisme
Universitat Politècnica de València. Departamento de Proyectos Arquitectónicos - Departament de Projectes Arquitectònics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Architectural education plays a fundamental role in achieving sustainable development by training future professionals who can contribute to sustainability through their practice. Nevertheless, to ensure the introduction ...[+]
Palabras clave: Architectural education , Sustainability , Education for sustainable development , Introducing ESD in higher education curricula , Instruments for assessing ESD in higher education
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Sustainability. (eissn: 2071-1050 )
DOI: 10.3390/su13179596
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: https://doi.org/10.3390/su13179596
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MECD//FPU15%2F05228/ES/FPU15%2F05228/
Agradecimientos:
This research was funded by theMinistry of Universities of Spain, grant number FPU15/05228
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem