- -

Detección de fallos en la suspensión primaria de un vehículo ferroviario mediante el análisis de las señales de aceleración en caja y bogies

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Detección de fallos en la suspensión primaria de un vehículo ferroviario mediante el análisis de las señales de aceleración en caja y bogies

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Carballeira Morado, Javier es_ES
dc.contributor.author Benedito Baldoví, Joan es_ES
dc.date.accessioned 2022-10-31T14:42:21Z
dc.date.available 2022-10-31T14:42:21Z
dc.date.created 2022-09-29
dc.date.issued 2022-10-31 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/188958
dc.description.abstract [ES] Un dels subsistemes crítics en un vehicle ferroviari des del punt de vista de la seguretat de marxa i el confort són les suspensions, tant primària com secundària. Una pèrdua de rendiment en aquests subsistemes suposarà una pèrdua de prestacions del vehicle, i en última instància, podria donar orige a una fallada severa des del punt de vista de la seguretat. Tradicionalment els seus components són revisats i substituïts en cas necessari durant les operacions programades de manteniment preventiu. En l'actualitat, els vehicles ferroviaris incorporen diferents sensors per a monitorar el seu comportament dinàmic. Aquest comportament depèn de l'estat dels components dels seus diferents subsistemes, per la qual cosa no serà igual quan els components estiguin nous, que quan els components es vagin deteriorant o tinguin alguna fallada. D'aquesta manera, un tema d'interès avui dia per a fabricants, operadors i investigadors és l'ús dels senyals monitorats per al manteniment predictiu dels vehicles. L'objecte d'aquest Treball és la cerca de mètodes per a la detecció de fallades en la suspensió primària a partir de mesures d'acceleració en caixa i bogies mitjançant l'ús del programari de simulació VI-Rail. es_ES
dc.description.abstract [EN] One of the critical subsystems on a rail vehicle from the point of view of ride safety and comfort are the suspensions, both primary and secondary. A loss of performance in these subsystems will result in a loss of vehicle performance, and could ultimately lead to a severe failure from a safety point of view. Traditionally, their components are checked and replaced if necessary during scheduled preventive maintenance operations. Nowadays, rail vehicles are fitted with various sensors to monitor their dynamic behaviour. This behaviour depends on the condition of the components of its different subsystems, so it will not be the same when the components are new as it will be when the components are deteriorating or have a failure. Thus, a topic of interest nowadays for manufacturers, operators and researchers is the use of monitored signals for the predictive maintenance of vehicles. The aim of this work is to find methods for the detection of failures in the primary suspension from acceleration measurements in the body and bogies by means of the VI-Rail simulation software. es_ES
dc.format.extent 116 es_ES
dc.language Catalán es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Análisis de aceleraciones es_ES
dc.subject Vigilancia de máquinas es_ES
dc.subject Dinámica ferroviaria es_ES
dc.subject Detección de fallos es_ES
dc.subject Detecció de fallades es_ES
dc.subject Anàlisi d'acceleracions es_ES
dc.subject Dinàmica ferroviària es_ES
dc.subject Condition-Monitoring es_ES
dc.subject Adams VI-Rail es_ES
dc.subject Railway Dynamics es_ES
dc.subject Acceleration analysis es_ES
dc.subject Fault detection es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA MECANICA es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Ingeniería Mecánica-Màster Universitari en Enginyeria Mecànica es_ES
dc.title Detección de fallos en la suspensión primaria de un vehículo ferroviario mediante el análisis de las señales de aceleración en caja y bogies es_ES
dc.title.alternative Detección de fallos en la suspensión primaria de un vehículo ferroviario mediante el análisis de las señales de aceleración en caja y bogies es_ES
dc.title.alternative Condition monitoring of the primary suspension of a railway vehicle by means of the analysis of the acceleration signals from car body and bogies es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Benedito Baldoví, J. (2022). Detección de fallos en la suspensión primaria de un vehículo ferroviario mediante el análisis de las señales de aceleración en caja y bogies. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/188958 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\148378 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem