- -

System to adjust student response time measured with touch devices

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

System to adjust student response time measured with touch devices

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Mateo Pla, Miguel Ángel es_ES
dc.contributor.author Lemús Zúñiga, Lenin G. es_ES
dc.contributor.author Ampuero-Canellas, Olga es_ES
dc.contributor.author Montanana, Jose Miguel es_ES
dc.date.accessioned 2023-02-22T08:33:23Z
dc.date.available 2023-02-22T08:33:23Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/192004
dc.description.abstract [EN] In the increasingly common situation of learner assessment using computerized systems, especially online, the learning process can be analyzed using more data than just the learner's answers. The time taken to answer each question is a clear example of this extra information, but whenever it is measured there are always errors that cause the measured value to differ from the real value. We present a prototype that allows the measurement of these differences and some results of its use. es_ES
dc.description.abstract [ES] En la cada vez más habitual situación de la evaluación usando sistemas computerizados, sobre todo online, se puede analizar el proceso de aprendizaje utilizando más datos que la simple contestación del alumno. El tiempo asociado a responder cada pregunta es un claro ejemplo de esa información extra, pero siempre que se mide existen errores que hacen diferir el valor medido del real. Presentamos un prototipo que permite la medición de esas diferencias, y algunos resultados de su utilización. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof Modelling in Science Education and Learning es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial (by-nc) es_ES
dc.subject Response Time es_ES
dc.subject Online Evaluation es_ES
dc.subject ExGaussian Distribution es_ES
dc.subject Learning analytics es_ES
dc.subject Evaluación online es_ES
dc.subject Tiempo de respuesta es_ES
dc.subject Analítica del Aprendizaje es_ES
dc.subject Distribución Gaussiana modificada exponencialmente es_ES
dc.title System to adjust student response time measured with touch devices es_ES
dc.title.alternative Sistema para ajustar la medición del tiempo de respuesta de los alumnos medido con dispositivos táctiles es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/msel.2023.18512
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Informática de Sistemas y Computadores - Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Aplicaciones de las Tecnologías de la Información - Institut Universitari d'Aplicacions de les Tecnologies de la Informació es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación en Tecnologías Gráficas - Centre d'Investigació en Tecnologies Gràfiques es_ES
dc.description.bibliographicCitation Mateo Pla, MÁ.; Lemús Zúñiga, LG.; Ampuero-Canellas, O.; Montanana, JM. (2023). System to adjust student response time measured with touch devices. Modelling in Science Education and Learning. 16(1):13-19. https://doi.org/10.4995/msel.2023.18512 es_ES
dc.description.accrualMethod OJS es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/msel.2023.18512 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 13 es_ES
dc.description.upvformatpfin 19 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 16 es_ES
dc.description.issue 1 es_ES
dc.identifier.eissn 1988-3145
dc.relation.pasarela OJS\18512 es_ES
dc.description.references Types of Response Time Metrics and How To Measure It Indeed.com, 2021 https://www.indeed.com/career-advice/career-development/response-time-testing es_ES
dc.description.references Lacouture, Y. and Cousineau, D. (2016). How to use MATLAB to fit the ex-Gaussian and other probability functions to a distribution of response times. Tutorials in Quantitative Methods for Psychology 4(1) 35-45. https://doi.org/10.20982/tqmp.04.1.p035 es_ES
dc.description.references Lemus-Zúñiga, L. G., Navarro-Pardo, E., Moret-Tatay, C. and Pocinho, R. (2015). Serious games for elderly continuous monitoring. Methods in Molecular Biology. https://doi.org/10.1007/978-1-4939-1985-7_16 es_ES
dc.description.references Marsaglia, G., Tsang, W. W. and Wang, J. (2003). Evaluating Kolmogorov's distribution (article) Journal of Statistical Software 8(1) 1-4. https://doi.org/10.18637/jss.v008.i18 es_ES
dc.description.references Moret-Tatay, C., Moreno-Cid, A., de Argimon, I. I. L., Quarti Irigaray, T., Szczerbinski, M., Murphy, M., Vázquez-Martínez, A., Vázquez-Molina, J., Sáiz-Mauleón, B., Navarro-Pardo, E. and Fernández de Córdoba Castellá, P. (2014). The effects of age and emotional valence on recognition memory: An ex-Gaussian components analysis Scandinavian Journal of Psychology 55(5). https://doi.org/10.1111/sjop.12136 es_ES
dc.description.references Navarro-Pardo, E., Navarro Prados A. B., Gamermann, D. and Moret-Tatay, C. (2013). Differences between young and old university students on a lexical decision task: Evidence through an ex-gaussian approach Journal of General Psychology 140(4). https://doi.org/10.1080/00221309.2013.817964 es_ES
dc.description.references Palmer, E. M. and Horowitz, T. S. and Torralba, A. and Wolfe, J. M. (2011). What Are the Shapes of Response Time Distributions in Visual Search? Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 37(1) 58-71. https://doi.org/10.1037/a0020747 es_ES
dc.description.references Peirce, J., Gray J. R., Simpson, S., MacAskill, M., H¨ochenberger, R., Sogo, H., Kastman, E. and Lindeløv, J. K. (2019). PsychoPy2: Experiments in behavior made easy Behavior Research Methods, 51(1) 195-203. https://doi.org/10.3758/s13428-018-01193-y es_ES
dc.description.references Plant, R. R. (2016). A reminder on millisecond timing accuracy and potential replication failure in computer-based psychology experiments: An open letter (article). Behavior Research Methods 48(1), 408-411. https://doi.org/10.3758/s13428-015-0577-0 es_ES
dc.description.references Pololu Micromaestro board (misc) https://www.pololu.com/product/1350 es_ES
dc.description.references Robotic actuator (misc) https://www.robotshop.com/en/lynxmotion-robot-hand-rh-01.html es_ES
dc.description.references Rushkin, I., Chuang, I. and Tingley, D. (2019). Modelling and Using Response Times in Online Courses Journal of Learning Analytics 6(3) 76-79. https://doi.org/10.18608/jla.2019.63.10 es_ES
dc.description.references Toda, H. (2017). Original article Evaluation of time-preciseness in low-cost Android tablets for psychophysical studies, 25-31 es_ES
dc.description.references United Nations Sustainable Development Goals: Goal 10 Reduced Inequalities, 2020 https://www.un.org/sustainabledevelopment/inequality/ es_ES
dc.description.references United Nations Sustainable Development Goals: Goal 4 Quality Education, 2020 https://www.un.org/sustainabledevelopment/education/ es_ES
dc.description.references Yan, J. H. (2010). Cognitive styles affect choice response time and accuracy. Personality and Individual Differences 48,6 (747-751). https://doi.org/10.1016/j.paid.2010.01.021 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem