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Analysis and Optimization of the Transient Operation of Gasoline Turbocharged Direct Injection Engines Under High EGR Conditions

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Analysis and Optimization of the Transient Operation of Gasoline Turbocharged Direct Injection Engines Under High EGR Conditions

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González Domínguez, D. (2023). Analysis and Optimization of the Transient Operation of Gasoline Turbocharged Direct Injection Engines Under High EGR Conditions [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/193852

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/193852

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Título: Analysis and Optimization of the Transient Operation of Gasoline Turbocharged Direct Injection Engines Under High EGR Conditions
Autor: González Domínguez, David
Director(es): Climent Puchades, Héctor
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2023-05-05
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] El transporte por carretera es uno de los sectores que más contribuyen al cambio climático. Por ello, muchos gobernantes a nivel mundial están promoviendo una transición hacia medios de transporte sostenibles que no ...[+]


[CA] El transport per carretera és un dels sectors que més contribueixen al canvi climàtic. Per això, molts governants a nivell mundial estan promovent una transició cap a mitjans de transport sostenibles que no depenguen ...[+]


[EN] Road transport is a major contributor to climate change. However, given the lack of competitiveness of fossil fuel-free alternatives, it does not seem possible to reduce the dependence on the internal combustion engine ...[+]
Palabras clave: Motores de encendido por chispa , Motor de gasolina de encendido por chispa , Recirculación de gases de escape (EGR) , Funcionamiento transitorio , Gestión del aire , Datos experimentales , Spark ignition engines , Spark ignition gasoline engine , Exhaust gas recirculation (EGR) , Transient operation , Air management , 1D engine model , Experimental data
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/193852
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Tipo: Tesis doctoral

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