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A Game for Learning How to Model in Graph Theory

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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A Game for Learning How to Model in Graph Theory

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Cordero Barbero, A.; Jordan-Lluch, C.; Murillo Arcila, M.; Sanabria-Codesal, E. (2022). A Game for Learning How to Model in Graph Theory. Mathematics. 10(12):1-13. https://doi.org/10.3390/math10121969

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/194478

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Metadatos del ítem

Título: A Game for Learning How to Model in Graph Theory
Autor: Cordero Barbero, Alicia Jordan-Lluch, Cristina Murillo Arcila, Marina Sanabria-Codesal, Esther
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Telecomunicación - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] In this article, we show how to introduce students to modeling while exposing the power of graph theory as a modeling tool. For that purpose, we propose a problem aimed at university students based on a game where the ...[+]
Palabras clave: Modeling , Weighted graphs , Shortest path algorithms , Dijkstra , Bellman-Ford
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Mathematics. (eissn: 2227-7390 )
DOI: 10.3390/math10121969
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: https://doi.org/10.3390/math10121969
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PGC2018-094889-B-I00/ES/SINGULARIDADES, GEOMETRIA GENERICA Y APLICACIONES/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PGC2018-095896-B-C22/ES/DISEÑO, ANALISIS Y ESTABILIDAD DE PROCESOS ITERATIVOS APLICADOS A LAS ECUACIONES INTEGRALES Y MATRICIALES Y A LA COMUNICACION AEROESPACIAL/
Agradecimientos:
This research was partially supported by grant PGC2018-095896-B-C22 and PGC2018094889-B-100, funded by MCIN/AEI/10.13039/5011000113033 by "ERDF A way of making Europe", the European Union.
Tipo: Artículo

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