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Contribution to the simulation of new standard testing cycles by means of a 0D/1D tool

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Contribution to the simulation of new standard testing cycles by means of a 0D/1D tool

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Artham, S. (2023). Contribution to the simulation of new standard testing cycles by means of a 0D/1D tool [Tesis doctoral]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/201238

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/201238

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Metadatos del ítem

Título: Contribution to the simulation of new standard testing cycles by means of a 0D/1D tool
Autor: Artham, Sushma
Director(es): Martín Díaz, Jaime
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha acto/lectura:
2023-11-24
Fecha difusión:
Resumen:
[ES] El objetivo principal de esta tesis es establecer una metodología para predecir el consumo de combustible y las emisiones de un motor de encendido por compresión en condiciones transitorias. Además, su objetivo es ...[+]


[CA] L'objectiu principal d'aquesta tesi és establir una metodologia per predir el consum de combustible i les emissions d'un motor d'encesa per compressió en condicions transitòries. A més, pretén explorar com diferents ...[+]


[EN] The main aim of this thesis is to establish a methodology for predicting fuel consumption and emissions of a compression ignition engine in transient conditions. Additionally, it aims to explore how different engine ...[+]
Palabras clave: Modelo virtual del motor , Condiciones ambientales , Transitorios , Balance energético global , Arranque en frio , Altitud , Combustible dual , Encendido por compresión , Metano , Hidrógeno , Velocidad de llama laminar , Ambient conditions , Virtual engine model , World harmonized Light vehicles Test Cycle (WLTC) , Transient , Global Energy Balance , Cold-start , Altitude , Duel fuel , Compression ignition , Methane , Hydrogen , Laminar flame speed
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/201238
Editorial:
Universitat Politècnica de València
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/723976/EU/Diesel efficiency improvement with Particulates and emission Reduction
info:eu-repo/grantAgreement/AEI//PRE2018-084411//AYUDA PARA CONTRATOS PREDOCTORALES PARA LA FORMACION DE DOCTORES-ARTHAM, SUSHMA. PROYECTO: METODOLOGIA PARA LA PREDICCION DE EMISIONES DE CO2 Y CONTAMINANTES DE UN MOTOR ALTERNATIVO/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-89894-R/ES/METODOLOGIA PARA LA PREDICCION DE EMISIONES DE CO2 Y CONTAMINANTES DE UN MOTOR ALTERNATIVO/
Descripción: Tesis por compendio
Agradecimientos:
This research has been partially funded by the European Union’s Horizon 2020 Framework Programme for research, technological development and demonstration under grant agreement 723976 (“DiePeR”) and by the Spanish ...[+]
Tipo: Tesis doctoral

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