- -

Predicting Adolescent Adjustment and Well-Being: The Interplay between Socio-Emotional and Personal Factors

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Predicting Adolescent Adjustment and Well-Being: The Interplay between Socio-Emotional and Personal Factors

Mostrar el registro completo del ítem

De La Barrera, U.; Schoeps, K.; Gil-Gómez, J.; Montoya-Castilla, I. (2019). Predicting Adolescent Adjustment and Well-Being: The Interplay between Socio-Emotional and Personal Factors. International Journal of Environmental research and Public Health (Online). 16(23). https://doi.org/10.3390/ijerph16234650

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/201752

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Predicting Adolescent Adjustment and Well-Being: The Interplay between Socio-Emotional and Personal Factors
Autor: De la Barrera, Usue Schoeps, Konstanze Gil-Gómez, José-Antonio Montoya-Castilla, Inmaculada
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Social and emotional factors such as emotional competence and self-esteem are protective factors that promote adolescent mental health and well-being. In this paper, we will examine the combined contribution of these ...[+]
Palabras clave: Adolescence , Emotional competencies , Self-esteem , Psychological adjustment , Subjective well-being , Regression models , FsQCA models
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
International Journal of Environmental research and Public Health (Online). (eissn: 1660-4601 )
DOI: 10.3390/ijerph16234650
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: https://doi.org/10.3390/ijerph16234650
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/PSI2017-84005-R/ES/INTERVENCION SOCIO-EMOCIONAL APOYADA EN TICS: DESARROLLO DE LA RESPONSABILIDAD Y EL BIENESTAR EN LA COMUNIDAD EDUCATIVA/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//ACIF%2F2018%2F033/
Agradecimientos:
This research was supported by grants from the Spanish Ministry of Science, Innovation and Universities (PSI2017-84005-R), the State Agency Research-AEI-and the European Regional Development Fund (FEDER) form the European ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem