- -

Movies, ethics and accounting: a teaching experience

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Movies, ethics and accounting: a teaching experience

Mostrar el registro completo del ítem

Merello, P.; Barberá, A.; Porcuna-Enguix, L.; Porcuna-Enguix, R.; Zorio-Grima, A. (2022). Movies, ethics and accounting: a teaching experience. Economic Research-Ekonomska Istrazivanja. 36(2):1-18. https://doi.org/10.1080/1331677X.2022.2142825

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/202039

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Movies, ethics and accounting: a teaching experience
Autor: Merello, Paloma Barberá, A. Porcuna-Enguix, Luis Porcuna-Enguix, R. Zorio-Grima, A.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This research presents an innovative learning experience undertaken in three groups of a financial accounting course at the University of Valencia (Spain). After watching three accounting-related movies, students ...[+]
Palabras clave: Accounting , Movies , Engagament , Ethics
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Economic Research-Ekonomska Istrazivanja. (issn: 1331-677X )
DOI: 10.1080/1331677X.2022.2142825
Editorial:
Taylor & Francis
Versión del editor: https://doi.org/10.1080/1331677X.2022.2142825
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-117792RA-I00/ES/DINAMICAS DE DECISION NO RACIONALES: LA ECONOMIA DEL COMPORTAMIENTO EN LA INFORMACION FINANCIERA Y NO FINANCIERA/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//SFPIE_PID20-1349374/
Descripción: This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in P. Merello, A. Barberá, L. Porcuna-Enguix, R. Porcuna-Enguix & A. Zorio-Grima (2023) Movies, ethics and accounting: a teaching experience, Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 36:2, DOI: 10.1080/1331677X.2022.2142825 on 14 November 2022, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/1331677X.2022.2142825
Agradecimientos:
This research was supported by the Universitat de Valencia under Grant SFPIE_PID20-1349374; and Spanish Ministry of Science and Innovation under Grant PID2020-117792RA-I00.
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem