- -

Mapping between Industry 5.0 and Education 5.0

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Mapping between Industry 5.0 and Education 5.0

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Andres, B. es_ES
dc.contributor.author Sempere-Ripoll, Francisca es_ES
dc.contributor.author Esteso, Ana es_ES
dc.contributor.author Alemany Díaz, María Del Mar es_ES
dc.date.accessioned 2024-02-05T19:02:30Z
dc.date.available 2024-02-05T19:02:30Z
dc.date.issued 2022 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/202340
dc.description.abstract [EN] This paper performs a mapping between Industry 5.0 and Education 5.0. and identifies how the concepts of Industry 5.0 can be applied in education. Industry 4.0, has sought to minimize human intervention and prioritize the automation of processes. To some extent, the human being has been made to compete with machines, displacing the former from a multitude of scenarios. In the case of Industry 5.0, this trend is reversed: it is about generating a balance in which machine-human interaction is capable of providing maximum benefits. The current paper considers the following perspectives of Industry 5.0: cost optimization, sustainability, personalization and creativity, and resilience for its mapping towards Education 5.0 in industrial engineering courses. es_ES
dc.description.sponsorship The authors acknowledge the support from the Universitat Politècnica de València (UPV) through the Projects of Innovation and Educational Improvement "La docencia inversa como metodología soporte a metodologías activas de aprendizaje" (PIME/21-22/263) and "Innovación y mejora educativa aplicada a los Objetivos de Desarrollo Sostenible en la ETSII" (PIME/21-22/281). es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher IATED, International Association of Technology, Education and Development es_ES
dc.relation.ispartof EDULEARN Proceedings (Internet) es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Industry 5.0 es_ES
dc.subject Education 5.0 es_ES
dc.subject Active learning methodologies es_ES
dc.subject Student centred methodologies es_ES
dc.subject Industrial engineering es_ES
dc.subject University es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.title Mapping between Industry 5.0 and Education 5.0 es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.21125/edulearn.2022.0739 es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/ICE-UPV//PIME%2F21-22%2F263//La docencia inversa como metodología soporte a metodologías activas de aprendizaje./ es_ES
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/ICE-UPV//PIME%2F21-22%2F281//Innovación y mejora educativa aplicada a los ODS en la ETSII/ es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials es_ES
dc.description.bibliographicCitation Andres, B.; Sempere-Ripoll, F.; Esteso, A.; Alemany Díaz, MDM. (2022). Mapping between Industry 5.0 and Education 5.0. EDULEARN Proceedings (Internet). 2921-2926. https://doi.org/10.21125/edulearn.2022.0739 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://doi.org/10.21125/edulearn.2022.0739 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 2921 es_ES
dc.description.upvformatpfin 2926 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.identifier.eissn 2340-1117 es_ES
dc.relation.pasarela S\469653 es_ES
dc.contributor.funder Instituto de Ciencias de la Educación, Universitat Politècnica de València es_ES
dc.subject.ods 04.- Garantizar una educación de calidad inclusiva y equitativa, y promover las oportunidades de aprendizaje permanente para todos es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem