- -

The Challenge of Developing and Assessing Transversal Competences in Higher Education Engineering Courses

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

The Challenge of Developing and Assessing Transversal Competences in Higher Education Engineering Courses

Mostrar el registro completo del ítem

Seguí Gil, L.; Galiana Martínez, M. (2023). The Challenge of Developing and Assessing Transversal Competences in Higher Education Engineering Courses. The International Journal of Engineering Education. 39(1):2-13. http://hdl.handle.net/10251/202462

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/202462

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The Challenge of Developing and Assessing Transversal Competences in Higher Education Engineering Courses
Autor: Seguí Gil, Lucía Galiana Martínez, Miguel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Agronómica y del Medio Natural - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Current higher education is based on a competence development approach including generic competences for the integral development of students. Degrees have been designed based on this paradigm centered on lifelong ...[+]
Palabras clave: Generic competences , Transversal competencies , Active methodologies , Competence evaluation , Engineering , Technical courses
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
The International Journal of Engineering Education. (issn: 0949-149X )
Editorial:
Tempus Publications
Versión del editor: https://www.ijee.ie/contents/c390123.html
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem