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On the impact of turbocharger thermo-mechanical limitations on new generation gasoline engines

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On the impact of turbocharger thermo-mechanical limitations on new generation gasoline engines

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Serrano, J.; Climent, H.; De La Morena, J.; Gómez-Vilanova, A. (2023). On the impact of turbocharger thermo-mechanical limitations on new generation gasoline engines. Applied Thermal Engineering. 222. https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2022.119934

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/203316

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Título: On the impact of turbocharger thermo-mechanical limitations on new generation gasoline engines
Autor: Serrano, J.R. Climent, H. De La Morena, Joaquín Gómez-Vilanova, Alejandro
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Among other advances in spark ignited internal combustion engines' field, the variable geometry turbine (VGT) is being analysed to achieve further CO2 reduction objectives. This paper analyses the potential implications ...[+]
Palabras clave: Internal combustion engine , Variable geometry turbine , Variable valve timing optimization , Turbine inlet temperature
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Applied Thermal Engineering. (issn: 1359-4311 )
DOI: 10.1016/j.applthermaleng.2022.119934
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2022.119934
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020/PID2020-114289RB-I00/ES/INTEGRACION DE SISTEMAS DE POST-TRATAMIENTO DE GASES DE ESCAPE MULTIFUNCIONALES EN VEHICULOS DE PROPULSION HIBRIDA/
Agradecimientos:
Acknowledgements This research has been supported by Grant PID2020-114289RB-I00 funded by MCIN/AEI/10.13039/501100011033. The authors wish to thank Vicente Esteve Ferrer for his invaluable work during the experimental campaign[+]
Tipo: Artículo

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