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Del videojuego al anime: Hakuoki Shinsengumi Kitan y la modelización de la cultura otaku

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Del videojuego al anime: Hakuoki Shinsengumi Kitan y la modelización de la cultura otaku

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dc.contributor.author Mauna, Florencia es_ES
dc.date.accessioned 2024-04-12T08:07:32Z
dc.date.available 2024-04-12T08:07:32Z
dc.date.issued 2024-03-04
dc.identifier.issn 2173-6049
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/203441
dc.description.abstract [EN] This article is part of the reflection on the Japanese animated series Hakuoki Shinsegumi Kitan (Idea Factory, 2010), an adaptation of an otome video game saga with the name of Hakouki. The narrative places us in the Edo era where the protagonist, Chizuru, is forced to dress as a man and live under the rules of the members of the Shinsengumi, one of the last police forces of the Tokuwaga Shogunate period. From an interdisciplinary approach, we will analyze how the animation of this Japanese series translates and models otaku culture based on three fundamental components: emotion, history, and esthetics. es_ES
dc.description.abstract [ES] El presente artículo se inscribe dentro de la reflexión sobre la serie de animación japonesa Hakuoki Shinsegumi Kitan (Idea Factory, 2010), una adaptación de una saga de videojuegos otome con el nombre Hakouki. La narrativa se sitúa en la era Edo donde la protagonista, Chizuru, se ve obligada a vestirse de hombre y vivir bajo las reglas de los miembros del Shinsengumi, una de las últimas fuerzas policiales del período del Shogunato Tokuwaga. A partir de un enfoque interdisciplinar, analizaremos cómo la animación de esta serie japonesa traduce y modeliza la cultura otaku a partir de tres componentes fundamentales: emoción, historia y estética. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof Con A de animación es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Compartir igual (by-nc-sa) es_ES
dc.subject Anime es_ES
dc.subject Culture es_ES
dc.subject Japan es_ES
dc.subject Otaku es_ES
dc.subject Hakuoki Shinsengumi Kitan es_ES
dc.subject Cultura es_ES
dc.subject Japón es_ES
dc.title Del videojuego al anime: Hakuoki Shinsengumi Kitan y la modelización de la cultura otaku es_ES
dc.title.alternative From video game to anime: Hakuoki Shinsengumi Kitan and the modeling of otaku culture es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/caa.2024.20313
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Mauna, F. (2024). Del videojuego al anime: Hakuoki Shinsengumi Kitan y la modelización de la cultura otaku. Con A de animación. (18):68-83. https://doi.org/10.4995/caa.2024.20313 es_ES
dc.description.accrualMethod OJS es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/caa.2024.20313 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 68 es_ES
dc.description.upvformatpfin 83 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.issue 18 es_ES
dc.identifier.eissn 2173-3511
dc.relation.pasarela OJS\20313 es_ES


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