- -

Experimental assessment of a pre-turbo aftertreatment configuration in a single stage turbocharged diesel engine. Part 2: Transient operation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Experimental assessment of a pre-turbo aftertreatment configuration in a single stage turbocharged diesel engine. Part 2: Transient operation

Mostrar el registro completo del ítem

Lujan Martinez, JM.; Serrano Cruz, JR.; Piqueras Cabrera, P.; García Afonso, Ó. (2015). Experimental assessment of a pre-turbo aftertreatment configuration in a single stage turbocharged diesel engine. Part 2: Transient operation. Energy. 80:614-627. https://doi.org/10.1016/j.energy.2014.12.017

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/65312

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Experimental assessment of a pre-turbo aftertreatment configuration in a single stage turbocharged diesel engine. Part 2: Transient operation
Autor: Lujan Martinez, José Manuel Serrano Cruz, José Ramón Piqueras Cabrera, Pedro García Afonso, Óscar
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
This paper corresponds to the second part of a work devoted to analyse the impact of the pre-turbo aftertreatment configuration on the performance of a single stage turbocharged Diesel engine. This second part focuses on ...[+]
Palabras clave: Diesel engine , Aftertreatment , Pre-turbo aftertreatment configuration , Transient operation , Fuel consumption , Emissions
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy. (issn: 0360-5442 ) (eissn: 1873-6785 )
DOI: 10.1016/j.energy.2014.12.017
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.energy.2014.12.017
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2013-40853-R/ES/DESARROLLO DE NUEVAS TECNICAS DE LIMITACION DE LA PERDIDA DE PRESION EN DPFS PARA REDUCIR LAS EMISIONES Y EL CONSUMO DE LOS MOTORES DIESEL/
Agradecimientos:
This work has been partially supported by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness through Grant No. TRA2013-40853-R.
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem