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Aproximación final y trayectoria de aterrizaje para un avión civil en pérdida total de empuje

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Aproximación final y trayectoria de aterrizaje para un avión civil en pérdida total de empuje

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dc.contributor.advisor Romero Forteza, Francesca es_ES
dc.contributor.author Lozano Saiz, Rafael es_ES
dc.date.accessioned 2017-02-28T07:41:38Z
dc.date.available 2017-02-28T07:41:38Z
dc.date.created 2016-09-05
dc.date.issued 2017-02-28 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/78342
dc.description.abstract This document aims to describe a final approach and a landing trajectory generation method under the condition of total loss of thrust of the commercial transport aircraft to improve the flight safety. The thesis starts making an historical overview and treating some cases where we can study this phenomenon. With this historical approach, we want to investigate real situations of total loss of thrust and also we want to know the result of these cases in order to verify the safety aspect. The body of this document consists in the description of a 2-dim two point boundary value problem being numerically solvable. In this part, we start with a theoretical approach that describes the situation with some equations. With this explanation, we will know how the situation is in a physical aspect. After this part, we focus on the implementation of a Matlab program using the previous equations described where we have make a simulation of some cases of total loss of thrust. The aim of this part is to deal with the landing previously described making a numerical approach. With this, we will be able to extract various conclusions about technical and safety aspects. The conclusion of this document is a revision of the theoretical and numerical results and their relation with some safety and technical aspects. es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject.classification FILOLOGIA CATALANA es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial es_ES
dc.title Aproximación final y trayectoria de aterrizaje para un avión civil en pérdida total de empuje es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.description.bibliographicCitation Lozano Saiz, R. (2016). Aproximación final y trayectoria de aterrizaje para un avión civil en pérdida total de empuje. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/78342 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\55152 es_ES


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