- -

Experimental assessment of the fuel heating and the validity of the assumption of adiabatic flow through the internal orifices of a diesel injector

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Experimental assessment of the fuel heating and the validity of the assumption of adiabatic flow through the internal orifices of a diesel injector

Mostrar el registro completo del ítem

Salvador, F.; Gimeno, J.; Carreres, M.; Crialesi Esposito, M. (2017). Experimental assessment of the fuel heating and the validity of the assumption of adiabatic flow through the internal orifices of a diesel injector. Fuel. 188:442-451. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2016.10.061

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/101861

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Experimental assessment of the fuel heating and the validity of the assumption of adiabatic flow through the internal orifices of a diesel injector
Autor: Salvador, F.J. Gimeno, Jaime Carreres, M. Crialesi Esposito, Marco
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2019-01-15
Resumen:
[EN] In this paper an experimental investigation on the heating experienced by the fuel when it expands through the calibrated orifices of a diesel injector is carried out. Five different geometries corresponding to the ...[+]
Palabras clave: Diesel , Experimental , Fuel heating , Fuel temperature , Adiabatic flow
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Fuel. (issn: 0016-2361 )
DOI: 10.1016/j.fuel.2016.10.061
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2016.10.061
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2015-67679-C2-1-R/ES/ESTUDIO DE LA INTERACCION CHORRO-PARED EN CONDICIONES REALISTAS DE MOTOR/
Agradecimientos:
This work was partly sponsored by “Ministerio de Economía y Competitividad”, of the Spanish government, in the frame of the project “Estudio de la interacción chorro-pared en condiciones realistas de motor”, reference ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem