- -

Former à l élaboration de corpus textuels scientifiques et techniques: quelles limites? quelles solutions? quelle méthodologie?

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Former à l élaboration de corpus textuels scientifiques et techniques: quelles limites? quelles solutions? quelle méthodologie?

Show full item record

Olmo Cazevieille, F. (2017). Former à l élaboration de corpus textuels scientifiques et techniques: quelles limites? quelles solutions? quelle méthodologie?. ANALES DE FILOLOGÍA FRANCESA. (25):399-420. http://hdl.handle.net/10251/103486

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/103486

Files in this item

Item Metadata

Title: Former à l élaboration de corpus textuels scientifiques et techniques: quelles limites? quelles solutions? quelle méthodologie?
Author:
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Lingüística Aplicada - Departament de Lingüística Aplicada
Issued date:
Abstract:
[EN] Training terminology students to create scientifc and technical text corpora requires: frstly, that the teacher has a theoretical knowledge of terminographical processes; and, secondly, the ability to design a didactic ...[+]


[ES] Formar a los estudiantes de terminología en la elaboración de corpus textuales científicos y técnicos implica para el docente, por una parte, un conocimiento teórico del proceso terminográfco y por otra, la capacidad ...[+]
Subjects: Terminografía , Corpus textual científico y técnico , Búsqueda y selección de textos , Alfabetización digital , Aprendizaje basado en proyectos , Terminography , Scientifc and technical textual corpus , Search and selection of texts , Digital literacy , Project approach
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
ANALES DE FILOLOGÍA FRANCESA. (issn: 0213-2958 )
Publisher:
Ediciones de la Universidad de Murcia
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record