- -

A non-linear quasi-3D model for air management modelling in engines

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

A non-linear quasi-3D model for air management modelling in engines

Show full item record

Hernández Marco, M. (2018). A non-linear quasi-3D model for air management modelling in engines [Tesis doctoral no publicada]. Universitat Politècnica de València. https://doi.org/10.4995/Thesis/10251/103683

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/103683

Files in this item

Item Metadata

Title: A non-linear quasi-3D model for air management modelling in engines
Author: Hernández Marco, Manuel
Director(s): Torregrosa Huguet, Antonio José
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Read date / Event date:
2018-05-07
Issued date:
Abstract:
El modelado se ha convertido en los últimos años en una herramienta esencial en el diseño de motores de combustión interna alternativos, ya que permite reducir considerablemente el tiempo y los costes de desarrollo. Las ...[+]


Engine modelling has become an essential tool in the design of internal combustion engines, allowing considerable reductions in development time and cost. Classical design methodologies are based on prototype manufacturing ...[+]


El modelatge s'ha convertit en els últims anys en una eina essencial en el disseny de motors de combustió interna alternatius, ja que permet reduir considerablement el temps i els costos de desenvolupament. Les metodologies ...[+]
Subjects: Engine gas exchange , gas dynamics , engine simulation , acoustics , quasi-3D model , flux limiter , staggered mesh , finite volume , duct junction , multi-port
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
DOI: 10.4995/Thesis/10251/103683
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Type: Tesis doctoral

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record