- -

Las escuelas de Hans Scharoun versus la escuela finlandesa en Saunalahti

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Las escuelas de Hans Scharoun versus la escuela finlandesa en Saunalahti

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Sentieri Omarrementeria, Carla es_ES
dc.contributor.author Verdejo Álvarez, Elena es_ES
dc.date.accessioned 2018-06-10T04:26:09Z
dc.date.available 2018-06-10T04:26:09Z
dc.date.issued 2017 es_ES
dc.identifier.issn 2171-6897 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/103741
dc.description.abstract [EN] Hans Scharoun is one of the post-war German architects who considered schools to be places in which to teach social integration. He regarded and designed schools as a continuation of the home where children are initiated into community life, and also as a space where children are not only taught but also brought up. These concepts are compared half a century later with the Saunalahti school in Finland acclaimed as the `school of tomorrow¿, and which symbolises the school in a small town and serves as a reminder that education is the basis of society. By comparing Scharoun¿s schools with an example of Finnish schools, this paper shows how this institution has evolved from a miniature city to the civic centre of the city es_ES
dc.description.abstract [ES] Hans Scharoun es uno de los arquitectos alemanes que en un contexto de posguerra reflexionó sobre las escuelas como espacios de aprendizaje para una integración social. Entendió y desarrolló la escuela como una prolongación de la casa donde los más pequeños se inician en la vida en comunidad y se concibe como un espacio que no solo instruye, sino que educa. Estas ideas se comparan medio siglo más tarde con la escuela finlandesa Saunalahti, que siendo reconocida como ¿la escuela del futuro¿ constituye el símbolo de una institución en una pequeña población para recordar que la educación es la base de la sociedad. El articulo aborda una comparativa entre unos centros y otro, como ejemplo de los colegios finlandeses, para evidenciar el paso de esta institución como ciudad en miniatura a la escuela como centro cívico de la ciudad. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Editorial Universidad de Sevilla es_ES
dc.relation.ispartof Proyecto Progreso Arquitectura es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Educación es_ES
dc.subject Scharoun es_ES
dc.subject Arquitectura escolar es_ES
dc.subject Aula es_ES
dc.subject Ciudad es_ES
dc.subject Saunalathi. es_ES
dc.subject.classification PROYECTOS ARQUITECTONICOS es_ES
dc.title Las escuelas de Hans Scharoun versus la escuela finlandesa en Saunalahti es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.12795/ppa.2017.i17.05 es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Proyectos Arquitectónicos - Departament de Projectes Arquitectònics es_ES
dc.description.bibliographicCitation Sentieri Omarrementeria, C.; Verdejo Álvarez, E. (2017). Las escuelas de Hans Scharoun versus la escuela finlandesa en Saunalahti. Proyecto Progreso Arquitectura. (17):70-83. doi:10.12795/ppa.2017.i17.05 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.publisherversion http://dx.doi.org/10.12795/ppa2017i17.05 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 70 es_ES
dc.description.upvformatpfin 83 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.issue 17 es_ES
dc.relation.pasarela S\347036 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record