- -

A comparison between the analytical solution of a single cantilever beam fixed at one end and the use of the finite elements method (FEM) with SolidWorks

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

A comparison between the analytical solution of a single cantilever beam fixed at one end and the use of the finite elements method (FEM) with SolidWorks

Show full item record

Balart Gimeno, RA.; Quiles Carrillo, LJ.; Montañés Muñoz, N. (2018). A comparison between the analytical solution of a single cantilever beam fixed at one end and the use of the finite elements method (FEM) with SolidWorks. http://hdl.handle.net/10251/103904

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/103904

Files in this item

Item Metadata

Title: A comparison between the analytical solution of a single cantilever beam fixed at one end and the use of the finite elements method (FEM) with SolidWorks
Author: Balart Gimeno, Rafael Antonio Quiles Carrillo, Luis Jesús Montañés Muñoz, Néstor
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Escuela Politécnica Superior de Alcoy - Escola Politècnica Superior d'Alcoi
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials
Issued date:
Abstract:
Este objeto de aprendizaje se enmarca en el contexto de la formación de los graduados en ingeniería y se centra en el estudio comparativo de la resolución de un problema simple de cálculo de una viga mediante el método ...[+]
Subjects: Finite Element Analysis (FEA) , SolidWorks , single beam , materials , Computer Aided Engineering (CAE)
UNESCO code: 3312 - Tecnología de materiales
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Type: Objeto de aprendizaje
Learning Resource Type: Artículo Docente
Educational description: Para un correcto aprovechamiento de este artículo docente, el usuario debe seguir los pasos que se van describiendo mediante el empleo del paquete informático SolidWorks con el complemento de herramientas de simulación.
Intended End User Role: Alumno
Context: Primer ciclo
Difficulty: Dificultad media
Interactivity Level: Alto
Semantic Density: Alto
Typical Learning Time: 55 minutos
Educational language: Inglés
Access rigths: PUBLICO

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record