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Using a homogeneous equilibrium model for the study of the inner nozzle flow and cavitation pattern in convergent-divergent nozzles of diesel injectors

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Using a homogeneous equilibrium model for the study of the inner nozzle flow and cavitation pattern in convergent-divergent nozzles of diesel injectors

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Salvador, FJ.; Jaramillo-Císcar, D.; Romero, J.; Roselló, M. (2017). Using a homogeneous equilibrium model for the study of the inner nozzle flow and cavitation pattern in convergent-divergent nozzles of diesel injectors. Journal of Computational and Applied Mathematics. 309:630-641. https://doi.org/10.1016/j.cam.2016.04.010

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/104128

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Título: Using a homogeneous equilibrium model for the study of the inner nozzle flow and cavitation pattern in convergent-divergent nozzles of diesel injectors
Autor: Salvador, Francisco Javier Jaramillo-Císcar, David Romero, José-Vicente Roselló, María-Dolores
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2019-01-01
Resumen:
[EN] In this paper, the behaviour of the internal nozzle flow and cavitation phenomenon are numerically studied for non-conventional Diesel convergent-divergent nozzles in order to assess their potential in terms of flow ...[+]
Palabras clave: Cavitation , OpenFOAM , Internal flow , Diesel injector , Nozzle , CFD , Convergent-divergent nozzle
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Journal of Computational and Applied Mathematics. (issn: 0377-0427 )
DOI: 10.1016/j.cam.2016.04.010
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.cam.2016.04.010
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2015-67679-C2-1-R/ES/ESTUDIO DE LA INTERACCION CHORRO-PARED EN CONDICIONES REALISTAS DE MOTOR/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//ACIF%2F2015%2F040/
Agradecimientos:
This work was partly sponsored by ‘‘Ministerio de Economía y Competitividad’’ of the Spanish Government, in the frame of the project ‘‘Estudio de la interacción chorro-pared em condiciones realistas de motor’’, Reference ...[+]
Tipo: Artículo

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