- -

Formación inicial del profesorado generalista en Chile: Análisis desde la perspectiva de la educación musical

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Formación inicial del profesorado generalista en Chile: Análisis desde la perspectiva de la educación musical

Show full item record

Angel-Alvarado, R. (2018). Formación inicial del profesorado generalista en Chile: Análisis desde la perspectiva de la educación musical. 87-102. doi:10.4995/redu.2018.7038

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/105294

Files in this item

Item Metadata

Title: Formación inicial del profesorado generalista en Chile: Análisis desde la perspectiva de la educación musical
Secondary Title: Generalist teachers’ initial training in Chile: Analysis since the music education perspective
Author: Angel-Alvarado, R.
Issued date:
Abstract:
[EN] In some Western countries, the generalist teachers’ initial training programmes are ceding to trainee teachers the responsibility for articulating musical and pedagogical knowledge. In a same education system, ...[+]


[ES] En algunos países occidentales, los programas de formación inicial del profesorado generalista están relegando la responsabilidad de articular los conocimientos musicales con los pedagógicos a los estudiantes de ...[+]
Subjects: Formación de docentes de primaria , Educación musical , Universidad , Plan de estudios universitarios , Ciencias de la educación , Competencias del docente , Primary teacher education , Music education , Universities , University curriculum , Educational sciences , Teacher qualifications
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
DOI: 10.4995/redu.2018.7038
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2018.7038
Type: Artículo

Location


 

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record