- -

Identificación de los facilitadores clave de la mejora continua y su relación con las conductas

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Identificación de los facilitadores clave de la mejora continua y su relación con las conductas

Show full item record

Marín García, JA. (2010). Identificación de los facilitadores clave de la mejora continua y su relación con las conductas. Working Papers on Operations Management. 1(1). doi:10.4995/wpom.v1i1.791

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/10585

Files in this item

Item Metadata

Title: Identificación de los facilitadores clave de la mejora continua y su relación con las conductas
Author: Marín García, Juan Antonio
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Issued date:
Abstract:
Purpose of the paper: establecer una lista de 22 facilitadores propuestos por la literatura. Filtrar esa lista eliminando aquello se pueda considerarse una conducta en lugar de un facilitador, quedando finalmente reducida ...[+]
Subjects: Mejora continua , Conductas , Facilitadores
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Working Papers on Operations Management. (eissn: 1989-9068 )
DOI: 10.4995/wpom.v1i1.791
Publisher:
ROGLE - Departamento de Organización de Empresas - Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/wpom.v1i1.791
Type: Artículo

References

Albors, J.; Hervás, J. L. (2006). CI practice in Spain: its role as a strategic tool for the firm. Empirical evidence from the CINet survey analysis. International Journal of Technology Management, Vol. 35, nº. 5, pp. 380-396.

Bonavía Martín, T. (2006). Preliminary organizational culture scale focused on artifacts. Psichological Reports, Vol. 99, pp. 671-674.

Garcia-Sabater, J. J.; Marin-Garcia, J. A. (2009). Enablers and inhibitors for sustainability of continuous improvement: A study in the automotive industry suppliers in the Valencia Region. Intangible Capital, Vol. 5, nº. 2, pp. 183-209. [+]
Albors, J.; Hervás, J. L. (2006). CI practice in Spain: its role as a strategic tool for the firm. Empirical evidence from the CINet survey analysis. International Journal of Technology Management, Vol. 35, nº. 5, pp. 380-396.

Bonavía Martín, T. (2006). Preliminary organizational culture scale focused on artifacts. Psichological Reports, Vol. 99, pp. 671-674.

Garcia-Sabater, J. J.; Marin-Garcia, J. A. (2009). Enablers and inhibitors for sustainability of continuous improvement: A study in the automotive industry suppliers in the Valencia Region. Intangible Capital, Vol. 5, nº. 2, pp. 183-209.

Jacobsen, J. (2008). Avoiding the Mistakes of the Past. Journal for Quality & Participation, Vol. 31, nº. 2, pp. 4-8.

Lawler III, E. E. (1996). La ventaja definitiva. Granica.

Schein, E. H. (1992). Organizational culture and leadership. Jossey-Bass San Francisco.

Scott, G. (2001). Customer Satisfaction: Six Strategies for Continuous Improvement. Journal of Healthcare Management, Vol. 46, nº. 2, p. 82.

Suzaki, K. (2000). Competitividad en fabricacion : técnicas para la mejora continua, 3ª. TGP (Tecnologías de Gerencia y Producción).

Tapping, D. (2005). The lean office pocket guide. MCS Media.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record